Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny forsterker


Gjest Ziggy Stardust

Anbefalte innlegg

Har opptil 5000 jeg skal bruke på ny forsterker ....

Topp og kabinett blir litt for dyrt tror jeg ? Så jeg skal ha en combo tror jeg.

Men noen forslag på hvilken som er best til den prisen ? Kanskje noen har noen brukte de vil selge? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke være noe problem å skaffe et brukt 2x12 kabinett til 1500-2000kr. Jeg ga 2500 for mitt 4x12 (ikke kjøp 4x12, det er helt jævlig å flytte på dem!).

Hvis du hadde tenkt til å bruke 5000 har du altså mellom 3000-3500 å bruke på toppen.

Du får en brukt rørtopp til den prisen hvis du gidder å lete litt. Hvis du vil spare litt penger kan du jo kjøpe en brukt transistor-topp. De får du fra ca. 1500 og opp. Jeg ga 2000 for min marshall lead mosfet 100W topp.

Samme om du velger rør eller transistor må du teste forsterkeren grundig før du kjøper den så du er sikker på at den har det du er ute etter. Generelt låter de fleste rørforsterkere bedre enn transistor-forsterkere, men det betyr ikke at alle rørforsterkere låter bra!

Valvestate forsterkerene har forresten et rør i pre-ampen. resten transistor. Jeg regner dem for å være transistorforsterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en stor tilhenger av stack for å si det sånn.. Det ser råere ut, er vanligvis billigere og låter minst like bra!

Tviler på at du får tak i en bra 2x12 combo til 5000 for å si det sånn.. Da må i tilfellet kjøpe en 1x12 combo eller noe sånt, og det synes i hvert fall jeg at låter dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solgte en strøken marshall kabb 1965A tror jeg, uten hjul. Husker ikke helt. Var for et år siden...

4*12 tror jeg. Var strøken hvertfall. Veldig bra lyd på den. Solgte den for 2000 spekk...

Så du finner vel en til den prisen som er nydelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1960 kabinettene er 4x12. Jeg tror 1965 er 4x10??

Marshall sin MG serie låter skikkelig dårlig (advanced valvestate også for den saks skyld, gamle valvestate låter bra). Hold deg unna!!

Følg med på qxl.no og på musikkweb.no

Der finner du nok noe etter hvert

når du har funnet noe du tror du vil ha kan det være lurt å ta en tur inn på harmony-central.com og sjekke hva andre synes om den. Det kan hende at andre har funnet mangler som du ikke tenker over.

Jeg skal holde øynene åpne, sier ifra hvis jeg finner noe jeg tror kan være av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.