Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"Moderne" musikk


Toften

Anbefalte innlegg

Kom nettopp over bandet Radio Moscow, og tenkte kanskje dette ville ver interessant kost for dei fleiste som er interessert i lange gitarsoloer iført psykedelia og fuzz. Bandet er ein powertrio frå Story City, Iowa, USA og dei har til nå utgitt to album, og som ein kurositet kan det nemnest at det er Dan Auerbach frå blues/rock-duoen The Black Keys (liggjer eit videoklipp av dei lengre oppe) som har produsert platene. Bandet henter inspirasjon frå band som Hendrix Experience, MC5, Fleetwood Mac osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lama!

Norsk postrock med unikt lydbilde. En slags blanding av jazz, elektronika og post-rock. Nils Martin Larsen (fra Jaga Jazzist) er frontfigur i bandet. Ikke så mye mer å si. De har gitt albumet Guidebook to Lamaland som har fått relativt gode kritikker.

http://www.myspace.com/lamamusic

Endret av Progressiv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Kan vel prøve å gjennopplive denne tråden litt.

My Midnight Creeps - Sjølv om dette bandet allerede er oppløst pga. Robert Burås død så er det fortsatt verdt å sjekke ut, fordi dette er musikk av kvalitet. Bandet fekk bare gitt ut to album før Robert Burås så trist gjekk bort, men beggje disse albumene er to bra album, der eg nok vil rekne Histamin som det beste. MMC blei starta av Burås frå Madrugada og Alex Kloster Jensen frå the Richochets i 2003.

My Midnight Creeps består av Dag Stilberg på saksofon, Behzad Farazollahi på trommer, Anders Møller, også kjent frå Euroboys, på trommer og perkusjon, Raymond Jensen på bass og som sagt, Alex Kloster Jensen på gitar og Burås på gitar og vokal.

Sjølv vil eg beskrive musikken deiras som ein god blanding av rock, blues og psykedelia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesteparten av musikken jeg hører på er post-2000, faktisk. Mye av det blir jeg vel kalt scenester/emo/pingle for å legge, men slenger ut noe jeg tror kan være litt mer gitarnorge-vennlig:

Between the Buried and Me:

Every Time I Die:

Protest The Hero:

Architects

Første album:

Andre Album:

Tredje album:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.