Web Analytics
Jump to content

En overdrive med vreng i topp men klar bunn.

hkurt
 Share

Recommended Posts

Heisann.

Jeg er ute etter en overdrive pedal som kan gi god og ren vreng på de lysere tonene, men som fortsatt har en ganske klar lyd med lite vreng pÃ¥ mørke toner.

Det er jo et hav av forskjellige pedaler og aner ikke hvor, eller hvilken pedal jeg skal se på.

Så nå lurer jeg på om det er noen som har eller har prøvd en slik pedal som de kan anbefale? :blink:

Og om dere også kan henvise til en demo av pedalen(e) hadde det vært helt topp... :lol:

Edited by hkurt

Vel, Xotics pedaler har god dynamikk, altså fÃ¥r du lite vreng hvis du slÃ¥r svakt, og en del mer hvis du slÃ¥r hardt. Verdt Ã¥ sjekke ut ;)

Takk skal se på dem.

Ser jeg formulerte meg noe dårlig. Med høyere mente jeg lysere. Vel og lavere-mørkere.

Guest Nisse

Fulltone GT-500 kan justere ganske mye mot clean bass, distort treble og har mange muligheter andre veien også.

Når et rør vrenger, tipper det er det samme for diode-klipping, sÃ¥ vrenger de høye tonene først. SÃ¥ en hvilkensom helst pedal vil nok kunne gjøre det du vil, men det handler om dynamikk i henda og litt finjustering av pedalen :)

Noe annet som kan funke er en pedal som lar deg blande clean og vreng trinnløst, f.eks. T-Rex Møller. Selv er jeg ikke fan av slik lyd med mindre det er snakk om boosting av allerede forvrengt pedal/amp, men det er jo Ã¥penbart mange som liker cleanlyd under vrengen sin siden Tubescreamer og lignende pedaler er sÃ¥ populært ;)