Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Digital mikser med optisk utgang


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg må kjøpe meg en ny mikser etter at den forrige ble offer for alderdom og flittig bruk.

Jeg vil ha en digital mikser med optisk utgang, men de eneste jeg finner er av topsjiktet til Yamaha.

Jeg tenker å sikte meg inn litt billigere enn 20.000, på rundt 4-5000.-

Har noen erfaring med merker andre enn Yamaha? Noen som vet om andre miksere med optisk utgang?

I studioet har vi allerede en Yamaha 01V96, men jeg skal ha

en til hjemmestudioet mitt.

Grunnen til at jeg vil ha optisk utgang er bare at jeg er svært nøyd med enkelheten det medfører.

Jeg tar også i mot råd om andre gode miksere i denne prisklassen, selv om de ikke har optisk utgang.

EDIT: Og JA jeg har et lydkort som støtter optisk...

Endret av kristoffereide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode digitale miksere til 4-5000 kroner eksisterer dessverre ikke. Hvis målet med Ã¥ ha en digi-mikser bare er Ã¥ fÃ¥ en optisk utgang, ville jeg heller kjøpe en god analog en, og en AD-converter ved siden av.

Anbefaler at du kjøper en analog mixer med litt grei kvalitet, dette finner du fint i prisklassen din. Jeg har en Soundcraft Compact 4 som jeg er strålende fornøyd med, den har også en storebror med 10 kanaler.

Og, hvorfor vil du ha optisk? Er ikke coax godt nok? Mye mer utbredt hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.