Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kassettopptaker


Haarball

Anbefalte innlegg

Kjøpte en diktafon av en ellerannen sort pÃ¥ clasen, fungerer greit nok tipper jeg, det er jo tross alt bare for Ã¥ huske riffene og spare pÃ¥ dem hvis jeg ikke har noe jeg kan bruke dem til der og da.

Grunnen til at jeg ikke vil ha noe digitalt er at jeg av erfaring vet at datafiler har mye lettere for å gå tapt eller bli ødelagt på et merkverdig vis, enn det en fysisk kassett har tendensen til å gjøre. Dessuten liker jeg at det er litt "gammelt" preg over måten å gjøre det på.

Ellers hvis noen andre skulle ha behov for å vite det, så fant jeg på Dell sin nettbutikk. MEN Dell virket fryktelig vanskelig, i og med at det må være noen hjem fra 8-16 på leveringsdatoen, og jeg fant ikke noen måte å sende mail til kundesenteret på uten å ha et ordrenr. osv.

Det 4-sporsopplegget hørtes dog interessant ut Castor, hvor mye skulle du eventuellt hatt for det?

Ellers takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan da ikke være verdt stort. Etter det jeg vet, er den i nesten 100% stand, den er lite brukt, har fire innganger, to med preamp, og virket helt fint da jeg pakket den bort sist. Det må da være femten år siden. Jeg kan sjekke den hvis det er noe du kan tenke deg å bruke. Det eneste jeg tror er feil med den, er at jeg tror den trenger en ny gummireim til telleverket.

Den har DBX støyreduksjonssystem, en enkel EQ på hver kanal, og kan spille inn to og to spor av gangen. Husker ikke typenummeret i farten, men det er en Tascam. Eller kanskje en Fostex.

Hvis den virker, vil sjekke den først, så- hva med sju hundre kroner, inkludert porto? Det er ikke slik at jeg trenger å selge den, men bruker den jo ikke til noe som helst, så hvis noen andre har glede av den så for all del.

Den kommer med "garanti"- konker den i løpet av de første tretti dagene, får du igjen pengene minus porto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan da ikke være verdt stort. Etter det jeg vet, er den i nesten 100% stand, den er lite brukt, har fire innganger, to med preamp, og virket helt fint da jeg pakket den bort sist. Det mÃ¥ da være femten Ã¥r siden. Jeg kan sjekke den hvis det er noe du kan tenke deg Ã¥ bruke. Det eneste jeg tror er feil med den, er at jeg tror den trenger en ny gummireim til telleverket.

Den har DBX støyreduksjonssystem, en enkel EQ på hver kanal, og kan spille inn to og to spor av gangen. Husker ikke typenummeret i farten, men det er en Tascam. Eller kanskje en Fostex.

Hvis den virker, vil sjekke den først, så- hva med sju hundre kroner, inkludert porto? Det er ikke slik at jeg trenger å selge den, men bruker den jo ikke til noe som helst, så hvis noen andre har glede av den så for all del.

Den kommer med "garanti"- konker den i løpet av de første tretti dagene, får du igjen pengene minus porto.

Hvis den virker så kan du iallefall anse den som solgt! ^_^

Men gummireima til telleverket er vel ikke noe kritisk for selve funksjonen, er den det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og sjekker den nå. Telleverket fungerer. Det er en Tascam Porta05, og den er litt annerledes enn det jeg husker.

- 4 spor

- En EQ på output

- Mono effektsløyfe

- Hodetelefonutgang

- Line out i stereo

Bilde- woostybrains.com/images/TascamPorta05.jpg

Blir skikkelig retro dette. Etter det jeg kan skjønne, fungerer den slik som den skal. Det er mulig jeg kan finne bruksanvisningen også, men det lover jeg ikke bort. Finner sikkert et par kassetter jeg kan slenge med, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og sjekker den nå. Telleverket fungerer. Det er en Tascam Porta05, og den er litt annerledes enn det jeg husker.

- 4 spor

- En EQ på output

- Mono effektsløyfe

- Hodetelefonutgang

- Line out i stereo

Bilde- woostybrains.com/images/TascamPorta05.jpg

Blir skikkelig retro dette. Etter det jeg kan skjønne, fungerer den slik som den skal. Det er mulig jeg kan finne bruksanvisningen også, men det lover jeg ikke bort. Finner sikkert et par kassetter jeg kan slenge med, også.

Knall! Helt sikker på du vil selge den da? Den var jo knallflott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, jeg har ikke brukt den på mange år. Jeg har hatt mye moro med den der, men hvis du kan kose deg med den, er jo det minst like bra som at den ligger her og "råtner på rot".

Det som kan gå i stykker på den, er at gummireimene inni ryker. De kan bli morkne, men et godt utstyrt serviceverksted bør ha slikt på lager, eller kunne skaffe. Det er snakk om sorte "gummistrikker", dvs at materialet nok er noe annet enn slike brune strikker vi er vant med. Når de nå må gå rundt etter så mange år, så kan de ryke. Det er ikke noe kompliserte og vanskelige greier å skifte i tilfelle, og bør ikke koste deg stort. Kjenner du en "Reodor" i nabolaget, så er ikke akkurat dette NASA- teknologi.

Jeg må si jeg er overrasket over hvor bra den har holdt seg- minimalt med knitring i potmeter, i det hele tatt.. I tillegg til å være en opptager, er det jo en helt grei liten minimikser med to mik/lineinnganger og to lineinnganger.. DBX- systemet gjør jo at den er ganske fri for båndsus, men lyden blir litt "matt" når det er koblet til.

Som sagt, vil du ha den, så send meg en PM, så er den din for 700 kroner, alt dekket.

Gi meg et par dager ekstra før jeg sender, så skal jeg lete etter noen ubrukte opptakskassetter, og manualen. Og det er sant, den trives absolutt best med C60- kassetter, Crome- type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Söker rockprojekt att vara med i Norge, med fokus på live-gig. Jag är öppen för alla typer av rock/metal och ser fram emot att få spela med likasinnade musiker. Har erfarenhet av både studioarbete och liveframträdanden, och är redo att bidra med både energi och kreativitet.
    • Bildet er tatt i dag. Min Tele Deluxe
    • I fjor bygde jeg en Telecaster Deluxe. Det er den beste gitaren jeg noen gang har hatt, selv om jeg har kjøpt giterer til 6000kr i butikk før Gitaren består hovedsaklig av deler fra Guitarfetish, feks kropp og pickups, mens halsen, som måtte ha CBS hode, kommer fra en Squire Stratocaster Affinity. Kroppen er i Or, og halsen i lønn med rosentre gripebrett. Eletronikken har jeg bygget selv jeg kjøpte deler lokalt i nederland, og det er koblet på samme måte som på en moderene Les Paul. Gitaren har Push pull potmeterer for coilsplit og alle pots er som allitd på mine bygg - CTS. Gitaren har ikke antydning til pickupsus for jeg har skjermet den profesjonellt. Dette er alså ikke en Fender Telecaster så jeg gav den en egen logo på halsen der det står "Helge Tele Deluxe". Halsen hadde jo originalt en stratocaster logo. Jeg syntes gitaren har nydelig klang og jeg har aldri hatt noen bedre gitar. Hvis dere vil se byggeprosessen så klikk på denne linken: https://www.youtube.com/watch?v=HtBjxB9VAYk&t=42s  
    • Har en slik miksepult som jeg vurderer å selge. Ser at andre selger selger pre amp stripene, og kompressorene separat. Noen som har tanker om pris evt? Selges med alt utstyr, kabler, strømforsyning osv. Har tidligere vært eid av NRK.
    • Prøver å finne igjen en gitar jeg solgte i oslo for ca 5 år siden! Noen med tips til hvordan jeg kan få den tilbake?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.