Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny forsterker som er glad i effektpedaler


jealei

Anbefalte innlegg

Heisann jeg eier en kustom DUAL 30 RC, det er en helt grei forsterker, men jeg synes saken veier for mye 13kg, så jeg er på utkikk etter en forsterker med bra clean lyd, glad i pedaler, som er liten og nett men samtidig eier en del trøkk, er jeg ute etter det umulige, eller finnes det noe som ligner til en levbar pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, tycker du att den på 13 kg väger för mycket? Hm, vad ska den användas till? Bara hemma eller gigging och bandövning? Eftersom du tycker att den är för tung sÃ¥ antar jag att du ska använda den till gigging, eller? Prisklass? Kan du tänka dig att köpa brukt? Rör eller inte? Är det bara det rena ljudet du ska använda eller vill du att disten ska vara bra ocksÃ¥? Om du vill ha dist, hur vill du att den ska lÃ¥ta? MÃ¥nga frÃ¥gor :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes den er ganske stor og tung til og drasse med overalt, jeg flytter på den 4-5 ganger i uka, vanligvis blir den brukt i et halvstort klasse rom, men i helgene blir den brukt i en gymsal, og da er det fult band, hittil har vi bare micet opp ampen så den trenger teknisk sett ikke overdøve et trommesett, jeg har en digitech df 7, ibanez ts 7 og boss sd-1. så jeg synes jeg har nok vreng fra før, jeg bruker vanligvis veldig lett vreng til akkordspilling, også bruker jeg litt mer crunch til litt sterkere rytme spill, så clean lyden er viktigst, ellers så er jeg åpen for alt, rør eller ikke, brukt eller ubrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og den flytter du på 5 ganger i uka?

Poenget hans var at 13kg ikke er noe særlig mye for en forsterker.

Kjøp en Line6 POD eller Boss GT-brett og kjør gjennom PA. Når du først skal mikke ampen, kan en slik effektprosessor som POD eller GT gi gode resultarer viss du kobler det til et PA-anlegg.

Veier vell ca 1 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snekre deg en tralle med store hjul fra Clas Ohlson. Sørg for at den er stor nok til Ã¥ frakte en ølkasse ogsÃ¥, sÃ¥ har du slÃ¥tt to fluer i en smekk ;)

Du får seriøst ikke amper som er vesentlig lettere enn den du har, med mindre det er snakk om en Marshall MS-2 eller tilsvarende :lol:

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aphelions kasse-ide var ett bra tips. Annars tror jag nog, som Troll också skriver, att en multieffekt rätt in i mixerbordet skulle vara bästa lösningen. Portabelt, flexibelt och lettvint och jag tvivlar starkt pÃ¥ att du hittar en förstärkare med högtalare som väger mycket under 13 kg som lÃ¥ter bättre. Personligen sÃ¥ skulle jag ha valt en Vox Tonelab eftersom jag tycker att de har klart bäst ljud av de "standard" multieffekterna, men det är ju en smaksak. Behöver du kunna byta lyd under gigget sÃ¥ väljer du en Tonelab LE eller SE, behöver du inte det sÃ¥ blir det desktopversionen. Ikea har förresten en väska som passar perfekt till den som kostar typ 20:- och dÃ¥ följer det med 2 smÃ¥ söta vanliga pedalbagar, portablare än sÃ¥ blir det inte :) .

Ps. Jag hoppas inte att det här uppfattas som reklam pga att jag har 2 stycken Tonelab till salgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.