Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kristoffer, det er meg


Anbefalte innlegg

Hei.

Er en stund siden jeg ble medlem, så det er vel pÃ¥ tide at jeg skriver litt om meg selv:D

Er utdannet elektriker, men har stor interesse for elektronikk. Tok ekstra fag i elektronikk som privatist under elektrikerutdanningen.

Jobber for tiden som produksjonstekniker for REC ScanCell i Narvik, der vi lager solceller.

Har spillt gitar i mange mange år, og er lærd i instrumenter som saksofon og fløyte for å nevne et par.

Har spillt i flere forskjellige band, og laget tilogmed en plate for noen år siden.

Det var et ganske cheezy prosjekt laget for å appilere til Nightwish-kidsa. Det var et konseptalbum basert på Tolkiens "Of Beren and Luthien", under bandnavnet Istarion. Alt ble ferdig laget og tatt opp i studio og hadde en Portugisisk progrocklabel i ryggen, men så ble vokalisten vrang og alt ble lagt på is.

Progrock er sjangeren som jeg har falt for, og i grunn alt jeg hører på.

Er glad i gamle klassikere som Yes og Steely Dan, men det er Dream Theater som står på topp.

Har nettopp blitt pappa til verdens fineste gutt, Johannes, som skal bli slavisk oppdratt til å bli musiker.

Har blitt lite øving i det siste grunnet denne lille gullklumpen :D

Jeg er ganske fingernem og har reparert gitarer og basser i flere år. Prøvde meg også på lakkeringsfronten for et par år siden, men det ble aldri godt nok til å lakkere om f.eks gibson sine gitarer. Har laget en 7-strenger selv, men halsen ble ikke noe særlig å spille på, så jeg satt på en ibanez-hals.

Har laget effektpedaler til venner og bekjente i en god stund, og har et lite NUF kalt E-Analog. Jeg har mine egne oppskrifter på det meste, men ingenting revolusjonerende som har livets rett i det globale markedet. Lager bl.a til min bror som er jazzmusiker og har svært strenge krav til lydkvalitet. Har i det siste begynt å selge cloner/mod'er av andre pedaler.

Er veldig fornøyd med forumet, og det er hyggelig å komme i kontakt med likesinnede.

Endret av kristoffereide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

"Det var et ganske cheezy prosjekt laget for å appilere til Nightwish-kidsa. Det var et konseptalbum basert på Tolkiens "Of Beren and Luthien", under bandnavnet Istarion. Alt ble ferdig laget og tatt opp i studio og hadde en Portugisisk progrocklabel i ryggen, men så ble vokalisten vrang og alt ble lagt på is"

Finnes noe av dette ennå? Det kunne jeg virkelig tenkt meg å høre :)

EDIT: Sykt dårlig respons... ett svar siden april. Litt sent å ønske deg velkommen, men...

Endret av denyeverything
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa... det finnes vel noe opptak en plass... Kan se om jeg får fingra i det

Nei, nei. Du SKAL få fingra i det. :)

I want. Har en samboer som synes "Of Beren and Luthien" er det beste som noensinne er skrevet, og uansett hvordan musikken låter så må jeg få tak i det og høre bare for nysgjerrighetens skyld. Har du mulighet til å gjøre litt forsking på om det eksisterer fortsatt? Da er du i såfall en liten engel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, har prata med synthisten. Han skal sende over de opptakene som finnes. Merk at det er stort sett first takes, før vi dro i studio og før noe ble produsert. Han kunne også opplyse om overdreven bruk av kompressor/limiter og gebrokkent engelsk og kjip timing. Ikke er det mikset, og husk at "musikerne" er 14-16 år :D Det er det det er rett og slett så det får bare stå til når overføringen er ferdig :D

Noen idè om hvordan jeg på enklest vis kan dele dette?

Tracks (usikker på rekkefølge)

Berens tale

Three stones of Fëanor

Angband

In Mandos hall

Dette er de som finnes den dag i dag.

Endret av kristoffereide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn lastened-dele. Dropbox er en gratis tjeneste, en liten harddisk på nettet. Der er det en egen mappe du kan legge filer du vil dele med andre, som da kan få en link.

Eksempel- denne filen har jeg faktisk tjent flere tusen på å lage. http://dl.dropbox.com/u/20817/hygiene_03.mp3

Soundclick er bra da, hvis du bare vil ha sånn "spilleav".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.