Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problem med Dr Z!


EinarG

Anbefalte innlegg

Ampen min har dødd, og det på et utrolig dårlig tidspunkt.

Skrudde på power i går for å varme den opp, da jeg flicka på standbybryteren kom det ikke noe lyd.

Jeg tenkte med en gang at dette var en kabel eller noe, testet noen forskjellige men det hjalp ikke.

Jeg skrudde den helt av, ventet litt, og skrudde den på igjen og da skjedde det ingenting, røra lyste ikke, ikke noe lyd ingenting.

Noen som vet hva dette kan være?

Innser at den helt sikkert må en tur på rep, men det hadde jo selvsagt vært kult om det var noe så enkelt som sikringer eller noe, men jeg aner ikke hvordan sikringer ser ut når de har gått heller, så det hjelper ikke mye om jeg ser på dem.

Takker for alle innspill!

-E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sjekke med en gang jeg kommer hjem.

Vil en røket sikring føre til at ampen slukner helt? Den har ikke strøm i det hele tatt virker det som.

Jeg har brukt ampen veldig mye uten å skru den av i det siste også, kan dette være årsaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sjekke med en gang jeg kommer hjem.

Vil en røket sikring føre til at ampen slukner helt? Den har ikke strøm i det hele tatt virker det som.

Jeg har brukt ampen veldig mye uten å skru den av i det siste også, kan dette være årsaken?

Høres ut som om det kan være en sikring. Men i strømforsyningen er det også som oftes en temperatursikring. Fyker den må du til med ny strømforsyning.

Endret av rocktrond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et bilde av begge sikringene.

Om de i utgangspunktet er av samme slaget kan det set ut som at det har skjedd noe med den ene.

Den har ikke samme snurretråden rundt trÃ¥den i midten.

som dere ser her:post-2349-1238490374_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse sikringene ser hele ut begge to for meg, men... Grunnen til at de ser forskjellige ut, er nok fordi de har forskjellig verdi. Den ene tåler mer strøm enn den andre. Man kan ikke være helt sikker på om en sikring har gått eller ikke før man har målt den.

Stort sett så går jo en sikring fordi det er noe galt, men noen ganger går de "av elde", eller at de er litt små i forhold til hvor mye strøm forsterkeren faktisk bruker. Dette var et problem, særlig i NEMKO- tiden, da alt i Norge skulle godkjennes av Nemko. Det er jo bare å skifte dem og se hva som skjer hvis du ikke har anledning til å måle. Ekstra sikring er det veldig lurt å ha uansett. Jeg har en gaffet fast bak på forsterkeren støtt. Da slipper man å ta risker med "kvikklunsjmod" ved krisesituasjoner.

Pass på at du sette riktig sikring inn på riktig sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt nærmere titt pÃ¥ den ene, etter at jeg tok den ut av holdenren viser faktisk at trÃ¥den har røket, sÃ¥ jeg er ganske sikker pÃ¥ at jeg trenger ny :)

Da butter du sikringen med en av samme verdi. For alt i verden, ikke bytt den med en som tåler mer ampere. Ryker den nye sikringen også tar du ampen til reperasjon. Som regel er det en grunn til at sikringer ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.