Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

N00b spørsmål


ha1235

Anbefalte innlegg

Mitt cab er også 4/8/16.

I mono får du bare 1x12 og 4ohm.

Også kan du få 4x12 i mono, 16ohm.

Stereo er det 2x8ohm dvs 2x12 + 2x12

Hm. Har du samme kabbet? Etter det jeg kan finne kommer Hayden 412A kabbene med Eminence governor red coat elementer og de leveres bare i 8 og 16 ohm (mulig de har spesielle kun for Hayden kabbene da, men..) Det vil da si at du ikke får 1x12 på 4 ohm, men kanskje da heller 2x8 ohm paralell-koblet så det blir 4 ohm? Alternativt alle 4 elementene paralell/serie koblet til 16 ohm?

I ditt tilfelle har du elementer på 4ohms motstand som seriekoblet blir 16ohm tilsammen. (Prøver stadig å skjønne dette, men glemmer det like fort hver gang.)

Beklager også til trådstarter, da dette kanskje ikke er veldig relevant for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Troll.

Hvis du har fire elementer, og hvert er 16 ohm kan ikke 1x12 bli 4 ohm.

Og hvis man paralellkobler to av de blir vel de 8 ohm? Og hvis man paralellkobler alle blir de 4 ohm? Så i så tilfelle vil vel ditt kabinett bli noe sånt som at. I 4 ohm har du 4x12. I 8 ohm har du 2x12 og i 16 ohm har du 1x12?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. kabinettet til Troll:

4 ohm=4x12 koblet i parallell/parallell

8 ohm=2x12 koblet i parallell på hver side

16 ohm=4x12 koblet i paralell/serie. Mao. er de to sidene som finnes ved 8 ohm koblet sammen i serie for å bruke alle elemtene med én inngang, og man får totalt 16 ohm.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Troll.

Hvis du har fire elementer, og hvert er 16 ohm kan ikke 1x12 bli 4 ohm.

Og hvis man paralellkobler to av de blir vel de 8 ohm? Og hvis man paralellkobler alle blir de 4 ohm? Så i sÃ¥ tilfelle vil vel ditt kabinett bli noe sÃ¥nt som at. I 4 ohm har du 4x12. I 8 ohm har du 2x12 og i 16 ohm har du 1x12?

Stusset litt på den jeg også, men i og med at jeg er såpass usikker på dette temaet turde jeg ikke si noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.