Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan koble sammen to PC-skjermer?


Anbefalte innlegg

Er det en stasjonær? Har du isåfall noen av disse pluggene bak der? Isåfall, hvilke?

2864.jpg

Jeg lurer på det samme. og jeg har disse to bak på hardisken. Den blåe er opptat fordi min stasjonære dell pc er koblet til den. Men så vil jeg også koble til en Samsung skjerm som tilhørte en stasjonær pc. Hvordan får jeg til å koble disse til hverandre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på det samme. og jeg har disse to bak på hardisken. Den blåe er opptat fordi min stasjonære dell pc er koblet til den. Men så vil jeg også koble til en Samsung skjerm som tilhørte en stasjonær pc. Hvordan får jeg til å koble disse til hverandre ?

Oi her var det en del begrepsforvirring..

La oss si at du snakket om gitar - dette er omtrent det teksten din sier :

Jeg har to innganger på forsterkeren min, den ene er opptatt av forsterkeren min (? noe som jo er litt merkelig) Men så har jeg også en annen gitar, hvordan kan jeg koble disse sammen ?

En skjerm er en skjerm og ikke en PC, En Pc eller datamaskin er ikke en harddisk.. En harddisk er en lagringsenhet som sitter montert inni pc'en din (boksen)

Ellers er jo svaret gitt tidligere i tråden på det du spør om. De fleste skjermkort med både gammeldags analog utgang (blå) og den nyere DVI (hvit) støtter bruken av to skjermer samtidig, enten som "kloner" (samme bildet) eller for å utvide skrivebordet til to skjermflater.

Etter at du har koblet til begge skjermene høyreklikker du på skrivebordet og velger "skjermoppløsning" (Win7/Vista) eller "egenskaper" (win2k/XP osv) I dette kontrollpanelet kan du gjøre de nødvendig innstillingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi her var det en del begrepsforvirring..

La oss si at du snakket om gitar - dette er omtrent det teksten din sier :

Jeg har to innganger på forsterkeren min, den ene er opptatt av forsterkeren min (? noe som jo er litt merkelig) Men så har jeg også en annen gitar, hvordan kan jeg koble disse sammen ?

En skjerm er en skjerm og ikke en PC, En Pc eller datamaskin er ikke en harddisk.. En harddisk er en lagringsenhet som sitter montert inni pc'en din (boksen)

Ellers er jo svaret gitt tidligere i tråden på det du spør om. De fleste skjermkort med både gammeldags analog utgang (blå) og den nyere DVI (hvit) støtter bruken av to skjermer samtidig, enten som "kloner" (samme bildet) eller for å utvide skrivebordet til to skjermflater.

Etter at du har koblet til begge skjermene høyreklikker du på skrivebordet og velger "skjermoppløsning" (Win7/Vista) eller "egenskaper" (win2k/XP osv) I dette kontrollpanelet kan du gjøre de nødvendig innstillingene.

er ikke noe dataekspert som du sikkert skjønner. Men jeg vil koble sammen to pc skjermer så jeg kan bruke begge samtidig vis du skjønner(sånn at jeg flytter musen ut fra ene skjermen til den andre ). Å vis jeg har skjønt det riktig så må jeg da ha en kabel fra den ene skjermen til den andre skjermen. Men den ene skjermen min har bare ett inntak for de kablene, og det er jo opptat siden den går ned til boksen.

Endret av rasmusern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kobler ikke to skjermer sammen. Jeg trodde min litt slemme spøk i starten av denne tråden hadde avklart dette.

Man kobler to eller flere skjermer til et eller flere skjermkort.

Mest vanlig er at at skjermkortet har to utganger og på moderne kort kan man splitte bildet på disse utgangene.

Så ref tegningen din skal den skjermen som enda ikke er tilkoblet annet enn strøm kobles til ledig skjermplugg på ditt skjermkort. Men siden du har klart å koble oppsettet ditt så langt som du har, samt laget et skjema på det vil jeg tro at det muligens er dette hullet som mangler...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.