Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarboeker


Sortulv

Anbefalte innlegg

Hei, det er godt mulig det har vaert en traad som ligner paa denne foer, men jeg har ikke kunnet finne noe, saa jeg slaar til: ^_^

Jeg har altsaa spilt i ca. 3 aar naa, og egentlig ikke oevd saa mye, mest jammet riff og laater jeg liker, og hatt det moro innimellom med gitaren, men naa ser jeg mye mer serioest paa dette enn foer.

Jeg innser at droemmen min hele tiden vel har vaert aa bli veldig bra paa gitaren, spesielt naar det gjelder leadgitar

- men om jeg skal rekke aa bli dette foer jeg er langt oppe i 20-aarene (jeg har nettopp blitt 16), maa det MYE oeving til.

Men jeg trenger litt veiledning, og jeg maa vite HVA jeg egentlig skal sette inn kreftene og oeve paa.

Jeg skal vel forsoeke aa finne en gitarlaerer, men jeg vil ogsaa proeve aa finne en del gitarboeker som dekker de riktige feltene og kan hjelpe meg litt paa vei.

Jeg har skaffet Troy Stetinas "Speed Mechanics For Lead Guitar", og den boka ser veldig bra ut, men jeg trenger nok noe mer enn den. Noe som ogsaa er mer "basic" naar det gjelder leadgitar. "Speed Mechanics..." er foerst og fremst nettopp fartsoevelser, og dekker ikke akkurat alle noedvendige felter.

Hva jeg trenger, er et par veldig bra boeker om

* TEORI (jeg er 100% nybegynner naar det gjelder skalaer og bruk av skalaer i leadgitar, det eneste jeg har oevd paa her, det er teknikk)

* TEKNIKK (noe som er litt mer "standard" enn "Speed Mechanics For Lead Guitar", og opp til mer avanserte greier). Min hovedsjanger er heavy metal, men det er bra aa kunne ta inn andre elementer i soloene sine ogsaa.

* IMPROVISERING.

* Avanserte rytmegitar teknikker.

Jeg blir glad for forslag, raad og boktitler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må selvfølgelig anbefale mine eksepsjonelt gode videoer som ligger ute på www.snutter.no. Søk på Smule gitar, så finner du nok alle. Ta de i rekkefølge, kan dukke opp noe fornuftig av og til.

Edit: Har nettopp sett gjennom Lær med serien. Om du ikke blir utlært av de fire snuttene... Nei, da aner ikke jeg råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.