Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

feeeeeeet effekt! men hva er det???


Knopfler-fan

Anbefalte innlegg

Uffda... Har ikke skjønt helt åssen en talk box funker... Men har jeg nå forstått det rett, så MÅ du bruke et eller anna anlegg i tillegg for å bruke talkbox?

Er deg ingen muligheter for å bruke talk box selv om du bare bruker en amp? Tenker på øving og sånn hjemme, for andre plasser kan en jo alltid koble seg til et anlegg.

Finnes det f eks talkboxer som har mikrofonen montert på slangen til munnen eller noe sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda... Har ikke skjønt helt åssen en talk box funker... Men har jeg nå forstått det rett' date=' så MÅ du bruke et eller anna anlegg i tillegg for å bruke talkbox?

Er deg ingen muligheter for å bruke talk box selv om du bare bruker en amp? Tenker på øving og sånn hjemme, for andre plasser kan en jo alltid koble seg til et anlegg.

Finnes det f eks talkboxer som har mikrofonen montert på slangen til munnen eller noe sånn?[/quote']¨

På Danelectro sin model som ikke koster skjorta.. Den koster 900-1000(husker ikke helt) og den heter Free Spech.. Du kan ta av micen for rengjøring av slangen.. Hvis du bor Trondheim så har de en på tre45 til 900 eller 1000...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda... Har ikke skjønt helt åssen en talk box funker... Men har jeg nå forstått det rett' date=' så MÅ du bruke et eller anna anlegg i tillegg for å bruke talkbox?

Er deg ingen muligheter for å bruke talk box selv om du bare bruker en amp? Tenker på øving og sånn hjemme, for andre plasser kan en jo alltid koble seg til et anlegg.

Finnes det f eks talkboxer som har mikrofonen montert på slangen til munnen eller noe sånn?[/quote']¨

På Danelectro sin model som ikke koster skjorta.. Den koster 900-1000(husker ikke helt) og den heter Free Spech.. Du kan ta av micen for rengjøring av slangen.. Hvis du bor Trondheim så har de en på tre45 til 900 eller 1000...

Så greit! Det vil altså si at du kobler den til akkurat som en vanlig effekt boks (altså mellom ampen og gitaren) og bare har ei ledning fra boksen og opp til munnen? Og slange, mikrofon og alt sånn følger med slik at en har alt en trenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda... Har ikke skjønt helt åssen en talk box funker... Men har jeg nå forstått det rett' date=' så MÅ du bruke et eller anna anlegg i tillegg for å bruke talkbox?

Er deg ingen muligheter for å bruke talk box selv om du bare bruker en amp? Tenker på øving og sånn hjemme, for andre plasser kan en jo alltid koble seg til et anlegg.

Finnes det f eks talkboxer som har mikrofonen montert på slangen til munnen eller noe sånn?[/quote']¨

På Danelectro sin model som ikke koster skjorta.. Den koster 900-1000(husker ikke helt) og den heter Free Spech.. Du kan ta av micen for rengjøring av slangen.. Hvis du bor Trondheim så har de en på tre45 til 900 eller 1000...

Så greit! Det vil altså si at du kobler den til akkurat som en vanlig effekt boks (altså mellom ampen og gitaren) og bare har ei ledning fra boksen og opp til munnen? Og slange, mikrofon og alt sånn følger med slik at en har alt en trenger?

jepp. På pedalen er det to skru knotter og ett hull... I hullet så skal du putte slangen...på framsiden av pedalen er det 3 hull. to store jack input og output + ett mini jack hull til micen som sitter fast i slagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda... Har ikke skjønt helt åssen en talk box funker... Men har jeg nå forstått det rett' date=' så MÅ du bruke et eller anna anlegg i tillegg for å bruke talkbox?

Er deg ingen muligheter for å bruke talk box selv om du bare bruker en amp? Tenker på øving og sånn hjemme, for andre plasser kan en jo alltid koble seg til et anlegg.

Finnes det f eks talkboxer som har mikrofonen montert på slangen til munnen eller noe sånn?[/quote']¨

På Danelectro sin model som ikke koster skjorta.. Den koster 900-1000(husker ikke helt) og den heter Free Spech.. Du kan ta av micen for rengjøring av slangen.. Hvis du bor Trondheim så har de en på tre45 til 900 eller 1000...

Så greit! Det vil altså si at du kobler den til akkurat som en vanlig effekt boks (altså mellom ampen og gitaren) og bare har ei ledning fra boksen og opp til munnen? Og slange, mikrofon og alt sånn følger med slik at en har alt en trenger?

jepp. På pedalen er det to skru knotter og ett hull... I hullet så skal du putte slangen...på framsiden av pedalen er det 3 hull. to store jack input og output + ett mini jack hull til micen som sitter fast i slagen

Så herlig! Var redd jeg måtte kjøpe slange og mic utenom.. For på bilder har jeg kun kommet over bildet av pedalen, og evt. bilde av slange/mic ved siden. Men så er spørsmålene:

-Er det forholdsvis enkelt å få kul lyd med denne effekten?

-Hvordan blir lyd-kvaliteten på denne da sammenlignet med f eks den som gitaristen til bon jovi bruker? Er det mulig å få ca samme lyden på denne selv om den er en del billigere, eller blir det som en skikkelig dårlig etterligning? Litt greit å vite, for regner ikke med å få prøvd en i ei forretning før jeg kjøper... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.