Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

eksternt Lydkort med flere inn


blackie

Anbefalte innlegg

Hei. Er ny på forumet :D og tar gjerne i mot rÃ¥d i oppbygging av lite hjemme studio. Er først og fremst pÃ¥ utkikk etter et eksternt lydkort med flere innganger for hjemme-bruk, studio. Har egentlig landet pÃ¥ M-audio og Native I, men Ã¥pen for andre. Kommer til Ã¥ bli brukt pÃ¥ PC (XP) mic, gitar og keyboard. kom gjerne med forslag nytt eller brukt. Tar gjerne i mot forslag om hvor man handler billigst mulig pÃ¥ nettet :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei

Det ble så jeg landet på et AUDIO KONTROL 1, som jeg er svært fornøyd med. Det har mange bruksområder og virker utrolig solid oppbygd og kvalitetsmessig laget. Programvaren er jeg vel så som så fornøyd med, men den er i allefall enkel å kontrollere.

Har nå funnet ut at PC`n er det svakeste ledd og har begynt å vurdere MAC. Ser det finnes et Microsoft basert produkt som også som anbefales. Svenske Frost mener de har laget noe som er i samme gate som Mac. er dette mulig? har noen av dere erfaring med å jobbe lyd med en slik PC? Eller bør man først som sist bare glemme Frost og heller gå for Mac?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bugbass
Hei

Det ble så jeg landet på et AUDIO KONTROL 1, som jeg er svært fornøyd med. Det har mange bruksområder og virker utrolig solid oppbygd og kvalitetsmessig laget. Programvaren er jeg vel så som så fornøyd med, men den er i allefall enkel å kontrollere.

Har nå funnet ut at PC`n er det svakeste ledd og har begynt å vurdere MAC. Ser det finnes et Microsoft basert produkt som også som anbefales. Svenske Frost mener de har laget noe som er i samme gate som Mac. er dette mulig? har noen av dere erfaring med å jobbe lyd med en slik PC? Eller bør man først som sist bare glemme Frost og heller gå for Mac?

Har aldri hatt problemer med PC, selv om det ikke er Frost. Tror du kommer litt billigere fra det med PC enn Mac også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklagar, jag läste litt fort. Jag såg inte att du redan hade köpt ljudkort.

Vill du ha Mac så köper du Mac. Det är ingen poäng att köpa Frost för att det ska vara i samma gata som Mac. Vad har du för dator nu? Ungefär hur många kanaler kan du köra nu utan att datorn börjar sega ur och hur många spår behöver du? Kanske det räcker att köpa en ny processor och några gig RAM?

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklagar, jag läste litt fort. Jag såg inte att du redan hade köpt ljudkort.

Vill du ha Mac så köper du Mac. Det är ingen poäng att köpa Frost för att det ska vara i samma gata som Mac. Vad har du för dator nu? Ungefär hur många kanaler kan du köra nu utan att datorn börjar sega ur och hur många spår behöver du? Kanske det räcker att köpa en ny processor och några gig RAM?

Min HP PC er nok ikke beregnet for så heftig bruk av lyd som ekstern lydkort er. PC har ca 1 GB RAM og AMD sempron prosessor på rundt 900 MHz (tror dette er den tregeste prosessen HP lever på PC). Kan sikkert oppgrade til 1,5 Ghz dualcore, men vet ikke om det hjelper så mye. PC orker ikke 2 kanaler samtidig, og latency blir for stor. Ny PC/MAC er nok et must. Behovet er vel i dag på 4-5 spor og Macbook 2,4 GHz er kanskje tingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, då förstår jag. På min stationära PC kör jag ganska mediokra Intel 2 core på 1.8 GHz (tror jag att det heter?) och 2 Gig Ram och pleier inte ha problem att köra ca 40 kanaler (det är andra bullar än den gamla 4-kanals kassett-portan :) ). Det beror såklart på vilka plug-ins man körer då, men ändå.

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.