Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

guitar for venstrehendt


Oli

Anbefalte innlegg

Hei. jeg er ganske nybegynner når det gjelder gitar. har en akustisk takamine som jeg nettopp har kjøpt brukt, men lurer pÃ¥ nÃ¥r man er venstrhendt slik som meg og foretrekker og holde gitaren motsatt vei, mÃ¥ man da strenge om gitaren, og hvordan gjør man det ? :blush:

MvH

Nybegynneren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstrehendte spiller begge veier. Noen av de som spiller links spiller uten å snu strengene. Det fungerer knall fordi man da kan kjøpe en "normal" gitar og bare snu den. Bakdelen er at linksgitarer mÃ¥ strenges om.

Kan være verdt et forsøk å spille på en vanlig gitar "riktig" vei. Dersom det fungerer for deg har du mange flere valg senere i gitarlivet. Men det er ikke sikkert det er noe særlig, og da kan det være greit å strenge om gitaren. Men det er altså ikke absolutt nødvendig... Så lenge du klarer å spille det du vil, så har det jo lite å si. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Er venstrehendt selv og spiller som jeg skulle vært høyrehendt, tar rettogslett ikke pointet i at venstrehendte må spille venstrehendt, alt det gjør er å gi deg færre muligheter når det gjelder valg av utstyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du uansett er på scratch, sÃ¥ kan det vel umulig være verre Ã¥ lære seg Ã¥ spille høyrehendt? Du fÃ¥r jo et ufattelig mye større utvalg i gitarer hvis du spiller høyrehendt, bare det er grunn nok :)

Endret av Tommy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.