Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Guitarfetish floyd rose


F.V.Zappa

Anbefalte innlegg

Hvis metallkvaliteten er den samme som i skruene som følger med pickupene deres, så ligg for all del langt unna.

OOk... er vel en sjans for det... La oss ta litt of-topic og, kom gjerne med forslag til bedre floyder i samme prisklasse!

så at de fra guitarfetish bare låser i nøtta, og da tenker jeg at det ikke er helt fantastisk stabilitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror, på samme måte som med veldig mange andre produsenter av samme kategori, at man skal være litt forsiktig med å kategorisere hvor bra eller dårlig et produkt hos Guitarfetish er på grunnlag av et helt annet produkt.

Trolig er vel ikke disse skruene og Floyden laget på samme fabrikk, en gang.

Forum- erfaringer av ting GF er vel ganske blandet, noen er fornøyd, andre er ikke like fornøyd, og noen igjen er rett og slett skuffet.

Dette gjelder vel i og for seg mange produsenter også, som et eksempel- er Marshall- forsterkere gode eller dårlige? Det er det umulig å svare på.

Det lureste vi kan gjøre, er vel å poste små reviews av ting vi kjøper, så får vi etter hvert erfaringer vi kan basere oss på.

Kan ikke huske annet enn at de er greie å handle med, og det betyr jo noe i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror, på samme måte som med veldig mange andre produsenter av samme kategori, at man skal være litt forsiktig med å kategorisere hvor bra eller dårlig et produkt hos Guitarfetish er på grunnlag av et helt annet produkt.

Trolig er vel ikke disse skruene og Floyden laget på samme fabrikk, en gang.

Forum- erfaringer av ting GF er vel ganske blandet, noen er fornøyd, andre er ikke like fornøyd, og noen igjen er rett og slett skuffet.

Dette gjelder vel i og for seg mange produsenter også, som et eksempel- er Marshall- forsterkere gode eller dårlige? Det er det umulig å svare på.

Det lureste vi kan gjøre, er vel å poste små reviews av ting vi kjøper, så får vi etter hvert erfaringer vi kan basere oss på.

Kan ikke huske annet enn at de er greie å handle med, og det betyr jo noe i denne sammenhengen.

okai. det jeg mener med "god" er om den holder stemmingen godt, hvis man bruker det uten ekstremt mye intensitet? altså bare vibber litt opp og ned av og til? og om de holder stemminga godt overall? er det noen spesielle ulemper med det, til et floyd rose system å være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er vel dette innlegget helt unødvendig, da jeg har null erfaring med GF sin versjon, men generelt sett er det jo slik at en Floyd bør koste litt penger før man kan være sikker på at det er bra saker. Slik sett tar du vel en sjans. Selv om jeg er veldig godt fornøyd med de blade- pickupene jeg har derfra, har jeg ikke noen tro på at GF driver veldedighet, og selger knallutstyr til lave priser. De er nok ute etter å tjene så mye penger som mulig, slik som de fleste andre gitarpushere. Slik sett, hvis man skal anta noe, så finnes det vel bedre flytende tremoloer der ute, vil jeg anta.

Den eneste måten å finne det ut på, er å prøve, og dele erfaringen med oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gotoh er vel stort sett den eneste kvalitets Floydn man faer kjoept om dagen virker det som.

Skummelt a kjope org Floyd og naer man ikke lenger vet hva man faer.

Det staer jo Floyd Rose pa den som sitter pa Charvel reissuene San Dimas og SoCal, og det er en Kinesisk

daerlig laget Floyd.

Kvaliteten hos Schaller har ifoelge John Suhr og andre blitt krise etter at begge Schallerne doede, og Schaller

lager jo ogsa originalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde holdt meg unna, budsjett Floyder er ofte et mareritt, kjoep noe du vet funker, kan spare

deg for mange headaches!

tenker på det... men er ment til et "billig" prosjekt.. (vet at sånne prosjekter ikke er billige, men hadde ikke tenkt å legge så alt for mye penger i det) Så hadde vært fint med et OK budsjettsak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo forsøke å plukke opp en brukt Schaller-made Floyd fra 80-tallet på ebay elns. Disse er bygd som slagskip. Har to stk fra 1988, begge fungerer like presist etter over 20 års bruk.

Min erfaring ogsa.

Gamle Schaller Floyder er meget bra, gjelder ogsa original Floyder.

Blir ofte brukt mykere metal i dag, noe som gir endel problemer med stabilitet og

som ogsa gar ut over lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.