Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Priest Feast i Dublin


metalpete

Anbefalte innlegg

Denne turneen kom ikke til Norge og jeg hadde lyst til å se den så da ble det å dra til utlandet. Sjekket noen priser og Dublin ble faktisk billigere enn både Sverige og Danmark. Det er egntlig ikke noe særlig dyrere enn å dra til Oslo også hvis man regner inn hotell osv. For 2 personer kom det på: Fly, 800,-, Hotell: 1200,-( 2 netter, 3 stjerners i sentrum, helt ok) og konsertbiletter: 650,-. Dessuten er det moro å komme på konsert litt andre steder enn i Oslo.

The o2 arena i Dublin er et kjempelokale på størrelse med spektrum, og lyden er milevis bedre i der enn jeg noensinne har hørt i tidligere nevnte lokale i Oslo.

Testament overasket stort. De har alltid vært et bra liveband, men aldri så bra som nå. Skolnick er tilbake og er helt sinnsyk. Alt satt spikra og Chuck Billy er en utrolig bra frontmann. Set: Over the wall, The formation of damnation, The afterlife, DNR, 3 days of darkness, The legazy, disiples of the watch ( kan ha glemt noe).

Megadeth. Siden jeg kansje er litt for mye Marty Friedman fan så har jeg stort sett fordømt hver eneste gitarist etter ham, inkl. Broderick på forrrige turneen, som har prøvd seg i bandet. Denne gangen gjorde jeg det ikke. Nå satt alt som spikra og jeg har faktisk aldri hørt bandet bedre. Broderick nailer nå marty soloene perfekt. Ellers var det en litt kjedelig setlist: Sleepwalker, Washington is next, Symphony of destruction, Skin O my teeth, Tornado of souls, Take no prisoners, Hangar 18, Holywars, In my darkest hour og Peace sells.

Judas Priest: Har rett og slett blitt for gamle. Halford synger bra, men du ser at hele opptredenen er påvirka av at de virker slitne ( og dette var første konserten på turneen.) Grei underholdning, men ikke som før. Ellers spilte de mye gammelt og kun Prophesy fra nye skiva. Jeg liker best Ram it down, Painkiller og Jugulator og herfra spilte de kun Painkiller.

Samlet review: Absolutt verdt turen, generelt var det en av de beste konsertene jeg har vært på. Det holder med en dag i Dublin som kansje er den kjedligste byen jeg har vært i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en knall konsert/knalle konserter, men dette?

Guinness storehouse og en pub per annenhver meter med livemusikk. Kjedelig er vel ikke rette ordet? :)

Kansje moro for noen........De som liker publiv og øl. Jeg liker ikke noen av delene, særlig når jeg ikke kan ta en røyk der. Jeg liker arkitektur og historie, og i så måte er Dublin det kjedligste stedet på jord nest etter Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best Ram it down, Painkiller og Jugulator og herfra spilte de kun Painkiller.

De spiller ikke materiale fra skivene med Ripper på vokal, så noe fra Jugulator er uaktuelt. På forrige turné spilte de "I'm a Rocker", som var en positiv overraskelse for meg. Jeg vet ikke om noen andre kremlåter fra den platen som dagens Halford hadde taklet. "Blood Red Skies" er fantastisk, og har aldri blitt spilt live, men den blir for krevende rent vokalmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De spiller ikke materiale fra skivene med Ripper på vokal, så noe fra Jugulator er uaktuelt. På forrige turné spilte de "I'm a Rocker", som var en positiv overraskelse for meg. Jeg vet ikke om noen andre kremlåter fra den platen som dagens Halford hadde taklet. "Blood Red Skies" er fantastisk, og har aldri blitt spilt live, men den blir for krevende rent vokalmessig.

Tja synd for Priest da at de ikke vil spille materiale fra den beste skiva si, he he. Jeg er vel en av de veldig få som liker Ripper bedre enn Halford.

Ellers var Testament og Megadeth på samme kvelden en utrolig tøff kombinasjon. Du vet konserten var bra når du føler deg fyllesyk dagen etter uten å ha drukket noen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.