Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

LTD M-100-FM


F.V.Zappa

Anbefalte innlegg

Prøver på ett nytt emne om en mulig gitar.

LTD M-100-FM

er det noen her som har hatt/har denne gitaren? Hva syns dere om den? planlegger å for en gangs skyld kjøpe nytt i sjappe, da på den lokale sjappa. Får den for en pris rett rundt 4 og et halvt tusen. Hva tror dere om denne prisen?

Synspunkter mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du liker halsen får du en grei rockeøks i den der.

Kjenner ikke til ESP standard mikkene, mulig du vil skifte disse etter en stund.

Fine å se på er de i alle fall.

Noen spess grunn til at jeg ikke skulle like halsen..? prøvde den i går, men da hadde jeg gått i ett kvarter i 19 minusgrader, så samme hva jeg spilte så gjorde det direkte vondt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen spes grunn - annet en at jeg synes halsen en nesten det mest avgjørende for hvor godt jeg liker en gitar. Prøvde en ESP Eclipse i sjappa, og likte ikke den noe særlig, men det er jo mange som digger disse gitarene - så vi er forskjellige.

ah, sånn sett. begynte å tro at det var noe utpreget rart med den halsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en M-100FM liggendes på rommet som ikke brukes.

Det er en ganske grei gitar til metal og lignendes musikk.

Mye punch og grei vreng i disse gitarene.

Personlige syns jeg at den har litt for høye bånd. Ikke noe negativt da, men ikke min greie.

Jeg ville nok gått for noe annet da jeg ikke er noe særlig glad i floyd r. systemer og mye punch i gitaren. Viss du kan, prøv den og se om du liker lyden.

Liker du moderne metal som Soilwork og sånt, så er denne gitaren et greit alternativ.

For meg finnes ihvertfall bedre gitarer på markedet til samme pris. Og jeg må nevne at gitaren låter ikke så veldig godt deffinert, men tror ikke du skal forvente mye mer til denne prisen.

Jeg hadde aldri betalt 7000kr for den. Men den er nok verdt ca 4k som ny, litt mer.

Gitaren er egentlig ikke min, menen kompis som eier den Har hatt den i nesten ett år nå da. Og han vurderer å selge denne.

Kommer du til Bergen, kan du kanskje kjøpe den :P

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en M-100FM liggendes på rommet som ikke brukes.

Det er en ganske grei gitar til metal og lignendes musikk.

Mye punch og grei vreng i disse gitarene.

Personlige syns jeg at den har litt for høye bånd. Ikke noe negativt da, men ikke min greie.

Jeg ville nok gått for noe annet da jeg ikke er noe særlig glad i floyd r. systemer og mye punch i gitaren. Viss du kan, prøv den og se om du liker lyden.

Liker du moderne metal som Soilwork og sånt, så er denne gitaren et greit alternativ.

For meg finnes ihvertfall bedre gitarer på markedet til samme pris. Og jeg må nevne at gitaren låter ikke så veldig godt deffinert, men tror ikke du skal forvente mye mer til denne prisen.

Jeg hadde aldri betalt 7000kr for den. Men den er nok verdt ca 4k som ny, litt mer.

Gitaren er egentlig ikke min, menen kompis som eier den Har hatt den i nesten ett år nå da. Og han vurderer å selge denne.

Kommer du til Bergen, kan du kanskje kjøpe den :P

Mikker og liknende kan byttes... Men sjappemannen mener de er mye bedre produsert i indonesia, enn de som er fra kina... Aner du hvor din er produsert?

Hadde jeg kjøpt brukt, hadde jeg sikkert fått bedre gitar til prisen, men prøver å kjøpe litt på på den lokale butikken. Liker å ha den der, hvis du skjønner... og da får man gratis justering osv. etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en LTD M-100 (er samme gitaren, med plain top) for lenge siden. Kjøpte den i USA for så vidt over 2000,- ny... Til den prisen var den absolutt et bra kjøp. Ikke verdens beste Floyd på den, men funket greit nok. Elektronikken var imidlertid ikke fullt så bra. Måtte bytte ut både pickupswitch og potmetre etter kort tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er produsert i indonesia. Nå har det seg sÃ¥nn at gitaren ikkeahr blitt justert sÃ¥ mye de siste Ã¥rene.

Kjøper du en helt ny gitar, vil den nok låte litt bedre enn denne jeg har nå som står og støver. Og jeg har troen på at et pickupskifte vil gjøre gitaren bedre.

Liker du halsen på gitaren, så vil du sikkert være fornøyd. Må innrømme at det av og til er litt gøy å ta frem gitaren og spille litt, da den er helt annerledes enn les paulen. :P

Casus: Småting det der! :P

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Support den lokale sjappa eller ikke, vel. Jeg ville satset på en brukt og fått en helt annen kvalitet. Jeg så et parn lignende min på Finn da jeg var på gitarjakt, men disse hadde disse hodeskalleinnleggene. De lå på ca. 5-6ooo kr tror jeg, halv pris med andre ord.

Jeg vil tipse om en nydelig mørkeblå (metallic?) brukt, Godin Artisan ST som jeg prøvde på Guitarworkshop på Bekkestua utenfor Oslo. Den har Floyd Rose (Shaller?) og koster 4500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.