Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken humbucker er hottest av SD TB-6 og DiMarzio Tone Zone?


Konnis

Anbefalte innlegg

Ja, det har litt å si for meg. Føler at Tone Zone ikke er hot nok, at den ikke gir meg punch og power og brutality og gud vet hva. Vil ha tight bass og palmmuting osv. Generelt en bra metalmic.

Kjipt å kjøpe en bucker som er svakere da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jo! Merka at ToneZone feeda som et helvete opp mot et Marshallrack her forleden, uansett om jeg skrudde ned gain. En kamerat med stock Ibanez-pickuper hadde ikke det problemet (snakker om IBZ INF eller noe). Vil jeg bli kvitt feed-problemet med TB-6?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ikke bare outputen som gjør at en pickup er god til metall. Jeg har spilt mye metall med EMG-81 og Bill Lawrence L-500XL, og det er fett det! MEN! I Gibsonen min sitter det '57 Classic humbuckere, som ikke akkurat er spesielt hotte. Men de funker likevel helt glimrende til tight chugga-lyd! Er bare dra opp litt gain, sÃ¥ blir det fett. SÃ¥ mitt rÃ¥d er Ã¥ ikke bare fokusere pÃ¥ output :)

Hvis jeg ikke husker feil har vel trådstarter sagt et par ganger at han ikke er interessert i aktive i denne omgang? Duncan Distortion (SH-6/TB-6) er nok i så fall det beste valget. Eller Bill Lawrence, som er mye billigere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på tonecharts til de forskjellige pickupene, finner de på sidene til dimarzio osv.

Tonezone er veldig bass og mid-tung, så den passer ikke til gitarer som allerede har tykk lyd...f.eks Les Paul type gitarer, neck-through gitarer osv.

Den låt fantastisk i RG'n min, men var ikke noe å skryte av i Soloisten, ble for udefinert og basstung for rytmegitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.