Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spm ang: Tremolo arm


Anbefalte innlegg

Jeg har nylig kjøpt en Jagstang. Denne har tilsvarende tremolo som en stratocaster. Når jeg bruker tremoloen får jeg en slags "knirke-lyd" hvis jeg droper tonen mer enn en halvtone. Noen som har noen ide om hva som er promblemet?

Tok av bakplata i går, og da merket jeg at en av fjærene kommer borti treverket. Kan kanskje være det som er problemet?

For øyeblikket er det 3 fjærer som brukes. Disse er festet på de to ytterste punktene og sentrum av broa (punkt 1, 3 og 5 benyttes). Er det noen forskjell på å bruke de 3 midterste punktene på broa i stedet (punkt 2, 3 og 4)? (Tipper fjæra ikke lenger er borti treverket hvis jeg endrer til dette).

Takker for svar.

-Hank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken strengetykkelse bruker du? På min "strat" knirker det også ved vibarmbruk, men hos meg så tror jeg temmelig sikkert at det kommer av for trang nøtt. Nå har jeg ikke gjort noe med det ennå da det er tykkere strenger enn jeg vanligvis bruker.

Endret av GreenMan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet på fjærene og da jeg byttet strenger. Har ikke hørt no mer knirking etter det. Knirkingen kom fra kroppen, men er ikke helt sikker pÃ¥ hva det var... :huh: men det viktigste er at det er borte. Takker for hjelp og innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.