Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

bytte mikrofoner, har jeg passive eller aktive pickuper?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte for et halvt år tid siden en "(Fender) Squier Stratocaster Standar series" dette er jo sikkert ikke den beste gitaren som finns, så jeg tenkte at jeg skulle prøve og bytte mikrofoner.

Mikrofon jeg nå har kjøpt er en EMG 81 humbuck(er?), Dette er jo da en aktiv pickup. så har jeg klart å lese en plass at man ikke skal ha aktive og passive mikrofoner i samme gitar, men problemet er at jeg vet ikke om de 2 humbuckerne(heter det humbucker når det ser ut som 2 single coiler som henger fast?) er passive eller aktive noen som vet hvordan jeg finner ut dette ?

må jeg såfall satse på og kjøpe en annen aktiv pickup som feks EMG 85'ern ? nytt plekterbrett må jeg iallefall ha fordi de hullene som er frest ut er litt for små.

hjertelig for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha EMG så kjøper du en 85 og leverer jævelskapen til en gitarkyndig som kan lodde sammen, finne riktige potmetre, frese batteriplass osv.

Evt kan du prøve selv, om du tør :) Er ikke veldig vanskelig, men kan være litt skummelt uten å ha sett noen gjøre det før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mulig å kjøre aktive og passive, men vil tro det blir en del unødvendig ledninger osv da. Det enkleste vil nok være å ha begge aktive, eller passive. Hvis du kjøper deg en EMG 85 i tillegg, så får du et knall-oppsett. Det du må gjøre da er å bytte potensiometerne, muligens en kondensator, og jack-utgangen :) Du må selvfølgelig også få plass til batteriet, men siden det er en stratocaster, burde ikke det være et problem :)

EDIT: Hvor i landet holder du til?

Endret av Tommy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar:)

jeg har faktisk tenkt på å kjøpe 85 mikrofonen siden jeg da ikke kan bruke de gamle mikrofonene. Loddinga tror jeg jeg skal klare:) følger jo med slik en genial papirbit der det står hvordan man skal lodde og alt det der, så det går nok greit.

eneste som er litt dritt da er at jeg må kjøpe nytt plekterbrett, og jeg har sitt litt på wdmusic.com og der står det at plekterbrettene passer til fender og at de ikke vil passe til squierene, er ikke squierene helt like fenderene i formen eller er det litt forskjell ?

Sandnes i Rogaland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.