Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Streng-bytte


olegs92

Anbefalte innlegg

Hvis du faktisk får de av gitaren og på igjen, uten "bulker" og "knekk" så kan du selvsagt gjøre det. Du kan forøvrig kombinere all verdens slags strenger også. I gamle dager før tynne el-gitar strenger ble "oppfunnet" var det mange som erstattet enkelte strenger med f.eks banjostrenger som fantes i tynnere dimensjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på greener. Har selv funnet ut at "e-strengene" i 09-sett (selveste 09-strengene, altså) stortsett er for tynne, og dermed byttet dem ut med en "h-streng" fra et tilsvarende sett. Dette hjalp en god del.

Hva er problemet med bulker og knekk, forresten? Bryter strengene lettere, eller noe sånt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet med bulker og knekk, forresten? Bryter strengene lettere, eller noe sånt? :)

Du får en sånn konstant zing lyd i strengen.. noe som jo er litt uheldig ofte :) Får du en knekk, vil strengen ryke så fort du begynner å strekke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt f.eks E, A, D fra DR og G, H, E fra GHS samtidig og det gikk veldig bra.

Men sist uke så røk D-strengen min, enda jeg nettopp hadde bytta strenger.

Så jeg tok og satte på en D-streng fra GHS, mens resten var fra DeanMarkey. Samme størrelse.

Det ble bare ekkelt! Merket at GHS var mye slappere og litt glattere. Ekkelt!

Men det låt "normalt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.