Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Min Warmoth gitar, bygge prosjekt.. [Oppdatert 03.08.09]


Anbefalte innlegg

Heihei! da har warmoth delene kommet!

IMG_0068.jpg

IMG_0069.jpg

IMG_0070.jpg

IMG_0071.jpg

så da lurer jeg hva jeg burde gjøre når det gjelder lakk!

hadde først denkt å lage den svart med hvite polka dots! men det var jo en veldig fin topp på den, som jeg heller tror jeg vil ha fram.

jeg har mulighet til å få tak i celluloselakk er det noen fordel framfor annen lakk?

eller noen som har noen forslag til finish jeg kan ha som kan bli fin?=)

Endret av Ampsheep
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skal være lett med solid lakk!

men celluloselakk er noe helt anna, tar utrolig mye tid å få fint! (og ikke så lett og få tak i siden det er ulovelig)

han jeg har snakka med som blandt anna har bygd gitar til jeremy spencer, sa at det kunne ta noen uker å få celluloselakken til å bli sikkelig fin fordi det tok så lang tid med tørking..

Endret av Ampsheep
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller noen som har noen forslag til finish jeg kan ha som kan bli fin?=)

Hva slags hals får den? Stor kontrast mellom farge på hals og kropp gir estetisk ubalanse, i mine øyne... that is. Har du rosewood eller mørk hals, så bør kroppen også være ganske mørk. Men som nevnt, dette er en smaksak.

Har sjøl nettopp pusset en HW1 ned til bart treverk. Har maple hals, så jeg legger på olje, så blir det en balansert blondie. I tillegg slipper jeg å "lakke bort" flott treverk og fremtidige muligheter ... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er usikker, kom gjerne med forslag til hva jeg kan gjøre=)

Min smak er kanskje litt spesiell, men jeg ville ha valgt å la en mørk hals møte en mørk kropp, som så blir lysere og lysere mot enden av begge "vingene", slik at tuppen på vingene er omtrent like naturlig lyse som hodet på halsen, dvs omtrent naturell. Jeg ville ha brukt en transparent mørk farge, som lar spillet i treverket skinne igjennom. Topp av med en klarlakk, med samme glansgrad som du har på halsen.

Space møter Trad = Jåkknjåll B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.