Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pedaler...


Tommern

Anbefalte innlegg

Kanskje noen som syntes jeg maser fælt om mye, men jeg får si som han Oluf; Dæm kan jo ikke slå mæ ihjæl på tælefon..."

Driver å "etablerer" stæsjet mitt, og føler at jeg nå nærmer meg målet. Har en Telecaster HW 1, den skal få ny bridge med individuell bru til hver streng, og Spertzel låsbare tunere. Spiller gjennom en Mesa Boogie Mk I med masse feit clean og reverb. Det går i country og rock og alle varianter i mellom. Vurderer nå å krone verket med en pedal, men har selv null greie på pedaler som ikke sitter i biler.

Da er jeg fremme ved spørsmålet....

Finnes det EN pedal, som gir meg tilgang på kompresjon, delay, vibrato og crunch/distortion/vreng, pluss kombinasjoner av disse effektene, noen som vet om ein slik variant??

På fohånd takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo forskjellige multieffekter da, som Boss GT-serien, Line6 pod og de der.

Takk for tipset, skal sjekke det. Fikk også anbefalt TC Electronics G-major, men det er en rack-løsning, så da må jeg til å snekre. Vil helst ha noe enkelt på gulvet, med litt størrelse på, så jeg ikke må frem med brillene når jeg skal bruke den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker TC. electronics Nova system som jeg er kjempefornøyd med! Er ikke av det helt billigste slaget da... Det som er fint er at du kan kjøre den i preset eller pedal mode, dvs. preset er en gjeng med lyder du har satt sammen til en lyd til en låt eller lignende. Pedal mode (som jeg bruker) kan du stille på hver enkelt pedal (mod, delay, boost, pitch, reverb, kompressor og analog od/dist). Den har også tuner som er kjekt.

TC har samla sine beste stompbokser og putta det i en multi, og resultatet er fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut line6 M13. Det virker som en utrolig god boks. Har alle effektene du kan drømme om, og de låter bra.

Og det er ikke ampsimulatorer, noe jeg ikke kan se for meg at du vil trenge med ampen du har ;)

Ataxia på forumet har vell en sånn en om jeg ikke husker feil? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med bevissthet rundt behov er jo viktig naturligvis.

Jeg har cleanlyd i bøtter, og samme med romklang / reverb. Tenker delay og kompresjon på county-pick, og litt distortion / vreng til litt mer rocka stoff. Dog ikke på Marshall-nivå. Optimalt hadde det blitt med litt vibrato, til mimring med svisker fra 50 og 60 tallet. Utrolig respons fra publiken når man drar en slik, feks. Donna, i ny og ne... :rolleyes::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.