Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Floyd Rose


Tommern

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med Floyd Rose systemer hvor strengene låses i salen, ala det som er montert på Schecter Export Demon FR?

Funker dette såpass at man svært sjelden må stemme opp, eller blir det bare tungvint når man skal bytte strenger? :unsure:

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En korrekt justert FR er ekstremt stabil. En feiljustert FR er flott grobunn for forargelse og irritasjon. Dersom du er villig til å lære deg justering selv er FR helt greit. Er du den som helst bare vil spille og ikke tenke så mye på gitar og vedlikehold, da vil jeg anbefale å se på noe annet. :)

Jeg har hatt FR tremoloer i, ja, mange år og jeg synes ikke det er herk. Men mange synes nok det i begynnelsen. :) Alt etter hvor mange tommeltotter du har. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En korrekt justert FR er ekstremt stabil. En feiljustert FR er flott grobunn for forargelse og irritasjon. Dersom du er villig til å lære deg justering selv er FR helt greit. Er du den som helst bare vil spille og ikke tenke så mye på gitar og vedlikehold, da vil jeg anbefale å se på noe annet. :)

Jeg har hatt FR tremoloer i, ja, mange år og jeg synes ikke det er herk. Men mange synes nok det i begynnelsen. :) Alt etter hvor mange tommeltotter du har. :D

He he. Er heldigvis utstyrt med kun to tommeltotter. Men jeg er møkk lei gitarer som blir sure etter et par låter, med gølvet fullt av folk. Skikkelig lækkert blir det med tre gitarister med hver sin halvsure gitar...

Derfor lurte jeg altså på om en slik løsning, med lås ved salen, kunne redusere sånne problemer. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt. Som Euphor sier, er den satt opp ordentlig, er den stø som fjell! Har hatt diverse varianter av floyd de siste 4-5 årene, og jeg er kjempefornøyd. Kommer nok alltid til å ha en gitar med fast stol også, men er blitt ganske glad i FR :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger.

Ble kanskje litt feil av meg å vinkle det mot Floyd Rose, for det forbindes vel kanskje mest med tremolo. Greia er at jeg spiller Telecaster, og vil gjerne fortsette med det. Den passer liksom perfekt frempå airbagen min, og fysisk form, størrelse og vekt er slik at den "detter" på plass i henda mine, i motsetning til en del andre gitarer jeg har prøvd. Det optimale for meg hadde derfor vært og hatt en låsbar stol på en Telecaster, lik den Floyd Rose løsningen som er på Scheckteren.

Hm... It's hard to be a spillemainn.... Låsbare stemmeskruer på Telen kanskje, noen som har prøvd slike? :unsure:

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv på en Wilkinson VS100 og Sperzel-skruer så har du gitar som holder seg stemt til rusten tar fjærene i tremoloen :ninja:

Takk for tipset. Søkte på Sperzel og fant Gitarist.no.

600 - 700 kroner for låsbare tunere er et greit forsøk, i stedet for å begynne å prøve andre gitarer. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitarist.no er en flott side. Sperzel er dritdigge, om du ikke har noe imot å ofre vintage utseende :)

Nei slikt bryr jeg meg ikke en kalori om. Er ikke særlig nostalgisk av meg, ikke må jeg ha det originalt, og spinkle ting i pastellfarger byr meg i mot B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.