Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bygge egen gitar i aluminium


jonmathias

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste begynt å tenkt på at jeg skal lage meg en egen gitar på skolen, i de timene vi har praktisk arbeid.

Går Teknisk og Industriell Produksjon, og har tilgang på alt av verktøy og materiale. Så jeg tenkte jeg skulle prøve å lage en gitar i aluminium, men for å ikke begynne på noe og senere finne ut at det er umulig å gjennomføre så trenger jeg litt tips eller råd.

Er det mulig, eller er det ikke? og om det er mulig, hva skal til?

Om gitaren blir god å spille på, spiller ingen rolle. Det hadde vært utrolig fett å bare laga en, og hatt den til pynt: )

Så hva tror dere? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du bare skal ha den til pynt kunne det vært fett ja! ;)

lag en flying V eller noe, trur det blir ganske lett med aluminum :)

men trukke den blir noe å spille på ;)

pass på, hvis du skal sveise, å få fine skjøter, så ser det mye mer gjennomført ut :)

Lykke til! :D

jeg skal prøve å få gjort den så fin som mulig, og kanskje gjøre den spillbar :D

men har ikke så alt for høye forventning, så jeg blir egentlig fornøyd om jeg i det hele tatt får det til :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uj. Det kommer an på legering og alt for mye annet rart om sluttresultatet blir bra eller ikke. Jeg stiller meg litt kritisk til aluminiumslegeringsgitarer, men når jeg blir rik må jeg nok kjøpe en for å teste den ;D

som sagt så spiller det ikke noen rolle egentlig om det blir mulig å spille på den:)

så lenge den blir fint gjennomført, og ser ut som en gitar så sier jeg meg fornøyd :P det blir på en måte prøve og feile

får jeg det til, så kanskje jeg lager en til som kanskje blir bedre og med mulighet til å spille på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.