Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

fersking! "fått bra tilbud? gidder dere å ta en titt?"


katari

Anbefalte innlegg

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når de setter den opp, så skrur de, fikser, stemmer og sånn ja :P Du kan godt følge med når sjappa gjør det, så vet du åssen du skal gjøre det hvis du vil ha lavere strengehøyde ellernoe senere. Det de gjør, er at de fikser trussroden så halsen blir så rett som mulig, justerer nuten, fikser hvor høy strengehøyden skal være, også intonerer de gitaren. Skifte strenger på den kan de godt gjøre også, hvis du vil ha tynnere/tjukkere strenger etc.

Er nok lurt og legge til et par lapper til som du har gjort ja, den Squieren min var den absolutt billigste i butikken, og ikkenoe særlig. Men jeg holdt ut med den i et og et halvt år før jeg kjøpte meg en Gibson :P

Greener gir jo den Squieren du har tenkt til å kjøpe cred, så da er det nok en god gitar :) Greener har peiling :P

Noen halser skal faktisk ha en liten bøy, alle skal ikke være så rette som mulig.

Mener jeg da å ha lest i en lag-gitar-selv bok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, så gøy å ha rett :D

Kan jeg faktisk skryte på meg biiiiiiiiiiiiiiittelitt peiling allikevel :lol:

hihi.. jeg gleder meg til jeg kan gjøre det samme:) fikk ingen tlf i dag:( men fikk tilbud om gitaren,bag,reim,kabel og en ukjent forsterker til 4400 + porto.. (internettdeal) skal høre hva de skal ha uten forsterkeren, så har jeg noe og sammenligne det andre tilbudet med. kommer nok til å kjøpe i butikk uansett da. ventetiden var på 2 uker tid via nettet. blir sikkert noe av det samme fra butikken. kjøper jo helst gitar i butikk og heller forsterker fra nett. siden jeg kommer til å trenge mer hjelp med gitaren liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi.. jeg gleder meg til jeg kan gjøre det samme:) fikk ingen tlf i dag:( men fikk tilbud om gitaren,bag,reim,kabel og en ukjent forsterker til 4400 + porto.. (internettdeal) skal høre hva de skal ha uten forsterkeren, så har jeg noe og sammenligne det andre tilbudet med. kommer nok til å kjøpe i butikk uansett da. ventetiden var på 2 uker tid via nettet. blir sikkert noe av det samme fra butikken. kjøper jo helst gitar i butikk og heller forsterker fra nett. siden jeg kommer til å trenge mer hjelp med gitaren liksom.

Du må jo bare ringe å mase på dem, de biter forhåpentligvis ikke :)

Ville heller anbefalt å prute litt i butikken, går som regel, eller du kan på pent språk be om en pakkepris på det utstyret du har lyst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de ringte ikke i dag heller... kanskje de har glemt meg..? jeg skal ringe i morgen og spørre om han husker meg og om han har rukket å finne ut noe om levering og pris.

har forøvrig fått pris på squier deluxe daphne blue, fender gig bag, reim, kabel, og vox DA5 + oppsett for 4700.- fra internettfolka...

på roland micro cube er det stemmer på forstereren. noen som vet om det erdet på voxen? jeg hadde en sist,men aner ikke hvor den er, så det må jeg også ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! Jeg var akkurat som deg for en måned tilbake, viste(veit) ikke noe om gitar, og ville ha mest og best for pengene.

Så jeg spurte også på dette forumet og fikk noe greie tips. Men det tipse jeg brukte var og dra til nærmeste musikk butikk.

Der snakket jeg en god stund med ekspeditørene, jeg sa at jeg akkurat hadde starta, vilken type musikk jeg likte, og hvor mye penger jeg ville bruke.

Så de fant frem noen gitarer og forsterkere, de spilte først litt på dem selv for og vise lyd osv. Så lot de meg prøve for og se hvem jeg likte best.

Nå sitter jeg med en LTD M-50 og er stor fornøyd, den er meget lettspilt, noe de lovet meg. Fikk med en VOXda5 som er en komboforsterker, det vil si en forsterker med innebygd effekter. Den er liten og kjekk, gir kjempe grei lyd til en nybegynner som skal foreløpig bare sitte på gutterommet og spille.

alt dette og gitarbag, jack, jackplugg, reim, noen plekter, gitarstemmer til 3500 trur jeg det var. Jeg føler at jeg har fått mye for pengene.

Noen vil kanskje le av meg for og ha kjøpt den gitaren, den er billig ja, men så lenge man er fornøyd med den, er det egentlig ikke noe og klage på :)

desuten vil jeg tru at du får solgt helt nytt utstyr for en grei pris om man velger og slutte.

Her har du noen andre sine meninger om du ble interisert i gitaren: http://www.ultimate-guitar.com/reviews/ele...s/esp/ltd_m-50/

Håper du blir fornøyd med det du finner! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk en Roland Cube 30 som jeg har planlagt å selge.

Hvis du er interessert altså. Til nybegynnere er dette den perfekte forsterker.

har ikke planer om og kjøpe forsterer for mer enn tusen. men jeg er litt fiksert på at jeg vil ha hvit jeg da, må jo matche:) regner med at den er sort eller evt. brun kanskje. men ellers takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! Jeg var akkurat som deg for en måned tilbake, viste(veit) ikke noe om gitar, og ville ha mest og best for pengene.

Så jeg spurte også på dette forumet og fikk noe greie tips. Men det tipse jeg brukte var og dra til nærmeste musikk butikk.

Der snakket jeg en god stund med ekspeditørene, jeg sa at jeg akkurat hadde starta, vilken type musikk jeg likte, og hvor mye penger jeg ville bruke.

Så de fant frem noen gitarer og forsterkere, de spilte først litt på dem selv for og vise lyd osv. Så lot de meg prøve for og se hvem jeg likte best.

Nå sitter jeg med en LTD M-50 og er stor fornøyd, den er meget lettspilt, noe de lovet meg. Fikk med en VOXda5 som er en komboforsterker, det vil si en forsterker med innebygd effekter. Den er liten og kjekk, gir kjempe grei lyd til en nybegynner som skal foreløpig bare sitte på gutterommet og spille.

alt dette og gitarbag, jack, jackplugg, reim, noen plekter, gitarstemmer til 3500 trur jeg det var. Jeg føler at jeg har fått mye for pengene.

Noen vil kanskje le av meg for og ha kjøpt den gitaren, den er billig ja, men så lenge man er fornøyd med den, er det egentlig ikke noe og klage på :)

desuten vil jeg tru at du får solgt helt nytt utstyr for en grei pris om man velger og slutte.

Her har du noen andre sine meninger om du ble interisert i gitaren: http://www.ultimate-guitar.com/reviews/ele...s/esp/ltd_m-50/

Håper du blir fornøyd med det du finner! :)

3500 og alt nytt hørtes jo mye ut for pengene ja. bra du er fornøyd:) for meg har utseende mye og si rett og slett fordi det er en stor del av motiveringen min. derfor er jeg litt sær på farger og look. kan tippe jeg betaler 1-2000 mer kun for at fargene skal passe meg:p ellers føler jeg at jeg har fått masse gode råd her inne og føler meg egentlig komfortabel med at en squier deluxe blir min første gitar:) (hvis fargen kun var mineneste motivasjon hadde de jo en squier til 1500 også, men til den prisen er jeg redd soundet ville ha vært demotiverende etter en stund)

ettersom jeg vil spille en del nirvana aktig shit tror jeg jeg har mer bruk for en gitar med single coils enn humbuckere(? tror jeg da...)

får vel manne meg opp og ringe butikken i dag. jeg lider av litt semi telefonskrekk:p hater av en merkelig grunn å snakke i telefonen med folk jeg ikke kjenner veldig godt. men dette er jo verdt og finne ut av da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Nå er det veldig lenge siden jeg var her, men det ble ingen gitar på meg i 2008, håper å endre på det nå. Sitter fremdeles med ønske om en fender squier deluxe i daphne blue, men om jeg skulle gått ett nivå ned, altså ikke helt ned til bullet straten, finnes det noen alternativer i fender familien?

Det jeg sitter og lurer veldig på er hvor stor forskjell jeg som er helt fersk og helt ny vil høre på en bullet og en deluxe? Da mener jeg type, det første året, etter det om jeg blir god kan jeg jo avansere. Skal prøve å få tatt meg en tur ned i butikken for å se hva de har der. Men finnes det noe som ligger mellom her, noe som ligger på rundt 2000 kanskje? Jeg har ca 4000 og handle for, og tenkte at i tillegg til en Roland Mikro eller Vox da5 kunne det kanskje vært ok å hatt en akustisk i tillegg, for å kunne øve mer på de tingene som kanskje ikke nødvendigvis er like fett på el gitar... sånn type barnesanger o.l..(har to barn, så blir nok en del barnesanger etterhvert også, selv om mamma liker rock, punk og metal..)

ALtså prøve rjeg og skvise mest mulig inn i 4000 spenn. Som altså er julegavekvota mi i år:)

Jeg vet at mange heller mener at jeg burde satse på en bra ting som er litt dyrere, men vil jeg virkerlig høre forskjell? Fargen er derimot kritisk viktig. Den må komme i daphne blue, surf green eller artic blue. Veit det er dustete og tenke på farge, men for meg er det utrolig viktig med det estetiske fordi det er en veldig stor motivator for meg.

Når det er sagt kan dere gjerne anbefale meg gitarer som finnes i den blågrønnaktige fargen som ikke er fendere om dere vet om noen bra rimelige typer. det er den fargen jeg digger mest av alt. så mye at jeg kanskje kan vurdere og ikke gå for fender. selv om jeg elsker formen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel at skal det være en stratocaster i de eldre blå/grønn nyansene er det ikke så fryktelig mye å velge i. Bullet modellene låter sikkert greit nok for en nybegynner den første tiden, men de er ikke spesielt gode å spille på rett ut av eska (noe som er rimelig essensielt for en nybegynner) de holder ikke godt på stemmingen og trenger gjerne en halv dag hos en gitardoktor for å bli noenlunde greie instrumenter. Da blir det fort veldig mye rimeligere å kjøpe en bedre gitar i utgangspunktet.

Ta gjerne en kikk på vår (relativt) nye artikkelserie angående el-gitar: http://gitarnorge.no/artikkel/194/den-store-gitarguiden

Kravet om farger osv gjør det vanskelig å finne brukte ting også dessverre, så her tror jeg du bare må innstille deg på å betale det, det koster.

Til "barnesanger o.l." får du en grei nylonstrenger eller en akustisk stålstrenger til tusenlappen forøvrig.

edit:

Når du skriver "artic blue" mener du da egentlig arctic white?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel at skal det være en stratocaster i de eldre blå/grønn nyansene er det ikke så fryktelig mye å velge i. Bullet modellene låter sikkert greit nok for en nybegynner den første tiden, men de er ikke spesielt gode å spille på rett ut av eska (noe som er rimelig essensielt for en nybegynner) de holder ikke godt på stemmingen og trenger gjerne en halv dag hos en gitardoktor for å bli noenlunde greie instrumenter. Da blir det fort veldig mye rimeligere å kjøpe en bedre gitar i utgangspunktet.

Ta gjerne en kikk på vår (relativt) nye artikkelserie angående el-gitar: http://gitarnorge.no/artikkel/194/den-store-gitarguiden

Kravet om farger osv gjør det vanskelig å finne brukte ting også dessverre, så her tror jeg du bare må innstille deg på å betale det, det koster.

Til "barnesanger o.l." får du en grei nylonstrenger eller en akustisk stålstrenger til tusenlappen forøvrig.

edit:

Når du skriver "artic blue" mener du da egentlig arctic white?

Mente en blå farge som er lys men tror den kun finnes på de dyrere typene. Jeg kan sikkert strekke meg til hvit om det øker sjansene mine. Bra om jeg kunne funnet noe til ca 2000. Evt. Blir det å vente en mnd med akustisk.

Har tråla finn og fant en drømmegitar til 3500.jan Linke i morgen., er på htcen nå så får ikke Linket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.