Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billigbass


p_bassmann

Anbefalte innlegg

God kveld kjære medbassister.. :)

Det har seg sånn at eg har fått en liden dæsj med penger av skolen for å kjøpe inn en bassgitar til et bandprosjekt de har. Budsjettet ligger bare på rundt 2000 kr +- en god del. Skal alltid klare å overtale de til å fleske på visst det trengs.. :)

Her kommer ei lita liste:

Epiphone Thunderbird . En bass eg aldrig har testa, men tror den vil falle i smak blandt kidsa på skolen og J/P pickupkombinasjonen er jo som regel killer.

Ukjendt bass . Jaaa.. Ka skal eg si? Noen som har noe å si om denne?

Squier . Squier med J/P pickuper ?

Billig Ibanez . Har ingen erfaring med Ibanez i det heile. Er dette noe til bass?

Samick bass . Utroli nice finish! Og aktiv.. Eg liker aktiv.

OLP stingray kopi . Hørt en del lovord om disse. Er de konge?

Yamaha BB414 . Har lyst å bli bedre kjendt med denne bassen. Prøvd den litt og liker den. En sikker vinner? :)

Ja, det var det eg fant av aktuelle basser. Har egentlig ikkje erfaring med noen av disse, så vil gjerne høre hva dere har og si. Dere kan selfølgeli komme med andre forslag.. :)

Haakon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kikket på OLP-en, har kjøpt en til datteren, meget akseptabelt. Yamaha og Ibanez lager også kurante basser i prisklassen. Tror du får mer for pengene ved å velge en av de framfor Fender- bassen, selv om det sikkert er en anvendelig og allsidig sak.

Tror jeg hadde valgt en passiv bass, ser for meg at de blir glemt igjen med pluggen i, og med en haug med "flinke gitarteknikere" som skal skifte batteri, blir det bare kluss. Det er bedre med en passiv bass enn en som ikke fungerer.

Ligg unna Thunderbirden, den er utrolig framtung, og slik jeg ser det, "a one- trick pony". Riktignok er den tøff, men skal de øve på å spille, eller å stå foran et speil å se kul ut? Firebirden kan faktisk være så hodetung at det er en rekke skader og ødelagte halser pga at den dukker ned når man slipper den.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eg tror det er OLP'en og BB'en som står høyeste på ønskelista mi... nei, eg mener skolen sin. :) Blir det OLP'en sniker eg kanskje inn en ekte stingray bucker også og bruker den en del selv, da eg har tilgang til å låne det nesten ubegrensa.

Edit: Nei faen, stingray-buckeren er aktiv den.. Da må eg sikkert frese plass til batteriet..

Endret av p_bassmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte akkurat en Shine Precision-klone fra England. Med frakt og importavgifter kom det hele på like i underkant av 1300,-. Samme kvalitet som rimelig Peavey, Ibanez, Squire. (hvordan jeg vet det? Fordi det er bygget på samme fabrikk.)

Veldig strøken bass (i forhold til prisen er det jo ganske vanvittig). Og det morsomste er jo at jeg valgte "luksusutgaven", de hadde en annen (Johnson) som var like bra i følge selgeren, og den kostet £69. ;)

Det kan av og til være kroner å spare på å kjøpe billig fra utlandet, også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket på linkene dine ovenfor.... Den yamahaen virket ganske bra, da. Nesten så jeg har lyst på en selv *hehe* Bare Badass-stolen koster jo nesten en tusenlapp her til lands, så det hadde jo vært fristende bare på grunn av den! :D

Har hørt mye bra om den gamle BB-serien, og jeg har et litt svakt punkt i sjelen for den serien. Disse nye er jo ikke helt hva de gamle var, men har fått mye skryt. :)

Jeg har alltid drømt om en hvit Yamaha BB5000 fra 80-tallet... Nathan East sin bass som var den første "ordentlige" 5-strenger på markedet. Holdt nesten på å kjøpe meg en slik i Sverige da jeg var 18. En av de "ååå.... hadde jeg bare kjøpt den"-bassene i hodet mitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.