Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Metalpete


metalpete

Anbefalte innlegg

Fikk lyst å presentere meg igjen jeg og, forrige gang jeg prøvde meg havna tråden i hall of fame ( shame??), he he, så får håpe det går litt bedre denne gangen.

Jeg er født i 78 og jobber som salgssjef innenfor næringslivsforsikringer. Er gift, ingen barn, da jeg har alt for mange dyr. 2 bikjer, et kattekrek og fem gullfisker. Har gått musikklinja på vidregående. Etter det begynnte jeg på konservatoriet, men siden jeg ikke er særlig glad i jazz og stor i kjeften så ble det et kort opphold der. Fant også ut at jeg er alt for glad i penger til å kunne satse på å leve av musikken. Så da ble jeg siviløkonom i stedet. Har også tatt et år med jus og et med historie.

Siden faren min var manager/ impressario for en del band på 80 tallet ( mest danseband osv. men også monroes, teigen osv.) så vokste jeg opp med musikk og begynnte å hamre trommer da jeg var fem, men gikk over til gitar da jeg var ni. Fra jeg var liten har jeg alltid likt metal, og begynnte med band som Europe, Priest og Van halen. Egentlig ganske rart siden foreldrene mine ikke liker hard musikk, men sånn ble det. Siden har jeg vært et metalhue, har prøvd å spille og like andre sjangere, men jeg må ha trøkk i bånn. Så noen allsidig gitarist er jeg ikke.

Spilte i diverse band i tenårene før jeg starta Soulscarred med noen kamerater på vidregående, dette er thrash og de holder faktisk på enda ( uten meg) og kan sjekkes ut her: www.soulscarred.com . Etter dette ble jeg med i Bugs B Gone som ga ut et par plater og gjorde noen fete gigs med bla. Sepultura, Machine Head og Entombed på slutten av 90 tallet og begynnelsen av 2000 tallet før vi la opp. Ble så med i Genetic, et altfor brutalt dødmetal band, som jeg slutta å spille med i 07, kan sjekkes ut her: genetic . I fjor starta jeg Promethic og nå spiller jeg akkurat den musikken jeg alltid har hatt lyst til med et band.

Når det gjelder utstyr så har jeg en forkjærlighet for Ibanez 7 strengere og Fender strat'er. Jeg bare skjønner ikke at ikke folk kan innse at seks-strengs gitarer har en streng for lite og krever at fender lager en ordentlig 7 strenger. Ellers så liker jeg lyden i røramper, men hater å bære rundt på de, og er veldig fornøyd med Framusen jeg har. Utstyrsmessig så er jeg ganske fornøyd om dagen egentlig, det eneste jeg sikler på er en Dean rc 7.

Banda som har inspirert og inspirerer meg mest er Megadeth, Testament, Slayer, Into Eternity, DT, Nevermore, Machine Head, Stuck Mojo og eldre soilwork og in flames. Egentlig så hører jeg på alt som har litt trøkk og fart i bånn og har bra kvalitet. I det siste har jeg også hørt mye på et band som heter MEW som egentlig ikke har noe med metal å gjøre men som spiller på "riktig" måte.

Jeg er også en av de som mener at en god gitarist ikke bør være verdens teknisk beste så lenge du skriver fete låter, riff og soloer og klarer å spille dem. Men jeg har også enorm respekt for gode shreddere, men jeg tar det for hva det er og ikke noe mer.

Det var det tror jeg.

( Jeg kan også være en kverrulant jævel) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han med mye hår, eller han som ikke hadde noen ting?

Mitt band var foresten det elendige oppvarmingsbandet deres :lol:

Heldigvis har vi blitt litt bedre ^_^

He he, håret datt av for noen år siden, så jeg er nok han uten hår. Det var dere ja, jeg snakka vel så vidt med dere. Stå på, og fiks gjerne en Promethic gig for oss i Sandnes:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Fikk plata i posten i går, men uten signaturer :(

Jaja - om dere blir SVÆRE noen gang får du love at dere kommer til Kr.sund og signerer slik at jeg kan selge førsteplata deres for en million kroner ;)

Jeg vet, trommissen vår som er shipping sjef, shippa jo 5 minutter etter at du bestillte, så den beskjeden fikk han aldri. Men jeg lover på tro og ære at hvis vi en gang kommer noen vei her i verden så skal vi signe alt du ber om. ;-)

Beklager den der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.