Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Metalpete


metalpete

Anbefalte innlegg

Fikk lyst å presentere meg igjen jeg og, forrige gang jeg prøvde meg havna tråden i hall of fame ( shame??), he he, så får håpe det går litt bedre denne gangen.

Jeg er født i 78 og jobber som salgssjef innenfor næringslivsforsikringer. Er gift, ingen barn, da jeg har alt for mange dyr. 2 bikjer, et kattekrek og fem gullfisker. Har gått musikklinja på vidregående. Etter det begynnte jeg på konservatoriet, men siden jeg ikke er særlig glad i jazz og stor i kjeften så ble det et kort opphold der. Fant også ut at jeg er alt for glad i penger til å kunne satse på å leve av musikken. Så da ble jeg siviløkonom i stedet. Har også tatt et år med jus og et med historie.

Siden faren min var manager/ impressario for en del band på 80 tallet ( mest danseband osv. men også monroes, teigen osv.) så vokste jeg opp med musikk og begynnte å hamre trommer da jeg var fem, men gikk over til gitar da jeg var ni. Fra jeg var liten har jeg alltid likt metal, og begynnte med band som Europe, Priest og Van halen. Egentlig ganske rart siden foreldrene mine ikke liker hard musikk, men sånn ble det. Siden har jeg vært et metalhue, har prøvd å spille og like andre sjangere, men jeg må ha trøkk i bånn. Så noen allsidig gitarist er jeg ikke.

Spilte i diverse band i tenårene før jeg starta Soulscarred med noen kamerater på vidregående, dette er thrash og de holder faktisk på enda ( uten meg) og kan sjekkes ut her: www.soulscarred.com . Etter dette ble jeg med i Bugs B Gone som ga ut et par plater og gjorde noen fete gigs med bla. Sepultura, Machine Head og Entombed på slutten av 90 tallet og begynnelsen av 2000 tallet før vi la opp. Ble så med i Genetic, et altfor brutalt dødmetal band, som jeg slutta å spille med i 07, kan sjekkes ut her: genetic . I fjor starta jeg Promethic og nå spiller jeg akkurat den musikken jeg alltid har hatt lyst til med et band.