Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noenlunde Boost/Overdrive pedal...


Anbefalte innlegg

Hallo!

Er på jakt etter en pedal til å få piffa opp sololyden.

Trenger litt mer gain og en liten volum boost.

Har sett litt på Keeley Ts-9 mod + og Xotic AC-booster, men har du noe du heller ville anbefale som ville passet meg bedre hadde jeg satt pris på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den pedalen jeg er mest fornøyd med er Legendary Tones/Keeleys Time Machine Boost. Germanium boost i top-boost og mid/low-boost varianter, og moderne clean-boost med valgfri warp drive. Fungerer suverent og gir mye muligheter hvis du ønsker å få max ut av lyden i en rør amp. Kjenner ikke til ampen du har. Hvordan fungerer den, og hvordan bruker du den? Ønsker du deg amp lyd, eller pedal lyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også bruker boosten for å få forsterkeren til å forvrenge mer. Kjører opp signalet slik at røra i forforsterkeren får økt forvrengning. Da får jeg en lead-lyd med høyere volum og mer rør-vreng. Booster du i effektsløfa vil du få mest forskjell i volum. Mange overdrive pedaler er også godt egnet for å booste en rør amp, men da må du bruke fullt volum og minst mulig drive på pedalen. Billig og bra til dette er f.eks. BOSS SD-1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Behringer EQ som jeg fikk for.. 100kr elns? Den forbedrer lyden OG du kan skru opp lyden ved å kjøre den i f.e.-loopen i ampen.

Bruker den ikke fordi forsterkeren min kan veksle mellom Master A/B volum.

Så det skal ikke mye til for å øke volumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye volumøkning du får med en boost foran ampen kommer helt ann på hvordan ampen din er innstillt. Er ampen clean vil du få mest volumøkning, er ampen rundt grensa for forvrengning får du både gain og volum. Kjører du med full forvrengning på ampen vil du først og fremst få mer gain. Mange booster hever også visse frekvensområder. Så hvis du har ampen innstilt riktig, og kjøper deg riktig boost klarer du deg fint med en pedal for å få til det du ønsker. Men har en mistanke om utgangspunktet ditt er highgain vreng, og da må du nok øke volumet i sløyfa.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.