Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noenlunde Boost/Overdrive pedal...


Anbefalte innlegg

Hallo!

Er på jakt etter en pedal til å få piffa opp sololyden.

Trenger litt mer gain og en liten volum boost.

Har sett litt på Keeley Ts-9 mod + og Xotic AC-booster, men har du noe du heller ville anbefale som ville passet meg bedre hadde jeg satt pris på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den pedalen jeg er mest fornøyd med er Legendary Tones/Keeleys Time Machine Boost. Germanium boost i top-boost og mid/low-boost varianter, og moderne clean-boost med valgfri warp drive. Fungerer suverent og gir mye muligheter hvis du ønsker å få max ut av lyden i en rør amp. Kjenner ikke til ampen du har. Hvordan fungerer den, og hvordan bruker du den? Ønsker du deg amp lyd, eller pedal lyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også bruker boosten for å få forsterkeren til å forvrenge mer. Kjører opp signalet slik at røra i forforsterkeren får økt forvrengning. Da får jeg en lead-lyd med høyere volum og mer rør-vreng. Booster du i effektsløfa vil du få mest forskjell i volum. Mange overdrive pedaler er også godt egnet for å booste en rør amp, men da må du bruke fullt volum og minst mulig drive på pedalen. Billig og bra til dette er f.eks. BOSS SD-1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Behringer EQ som jeg fikk for.. 100kr elns? Den forbedrer lyden OG du kan skru opp lyden ved å kjøre den i f.e.-loopen i ampen.

Bruker den ikke fordi forsterkeren min kan veksle mellom Master A/B volum.

Så det skal ikke mye til for å øke volumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider