Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

TerjeSand


Anbefalte innlegg

Hei og hopp alle sammen! Eller forresten......bare bli sittende B)

Litt om meg:

Ekte 68'er, født i Gokk, men bodd i Særp siden -71. Fatter'n var proffesjonell musiker så derfor så har musikk vært en stor del av hele livet mitt. Buss, fly, hoteller, garderober backstage etc etc............i know it all!

Fikk utdelt et baryton-horn da jeg troppet opp i skolemusikken. Det fikk plutselig plass under bakhjulet på bussen ett år senere gitt :blush: Så tromme. Kjøpte(fikk) raskt mitt første trommesett. Et gammelt slitt Tama Swingstar sett i elendig shape. Men det var bra nok til å lære det helt grunnleggende. Kjøpte et nytt Pearl WLX sett i -86. Det trivdes jeg meget godt med og klinte til noen år senere og investerte i et 6pc Pearl Master Custom sett. Med powertoms. Top of the line fra Pearl den gangen. Samt Sabian HHX rund baut. Bortsett fra hi-hat'en - Paiste Sound edge(den med riflet kant) og ride - Paiste 2002. Alt satt på et selvkomponert Gibraltar RoadRack system og all hardware var top line Gibraltar. Et rått sett!

Da jeg dimmet militæret i -90 så brukte jeg dimmepengene til å kjøpe en Jasmine kassegitar. Den byttet jeg bort mot en Ibanez 12 strenger noen år senere. Det angrer jeg noe jævlig på!! Det var en grisegod gitar å spille på.(Hippie!!! Jeg vil ha tilbake gitar'n min!!)

I -94 så kjøpte jeg min første El-gitar av en kompis. En Squire av den gode gamle sorten fra -70 tallet. Jeg har aldri senere hørt en så god akkustisk tone i noen annen gitar. Den ble også byttet bort, mot noe Ibanez greier.(Håvard!!! Jeg vil ha tilbake gitar'n min!!!)

Senere har jeg hatt diverse greier Ephi og Gibson LP, et par USA post CBS Strater, en Tele og en Gretch.....En SG hadde jeg.....hmmmm.....jeg tror det var alt.

Ampen min kjøpte jeg sammen med den første gitaren. En Roland Jazz Chorus 120.

Gikk lei trommer for en 5-6 år siden og byttet inn trommene i en 60W Fender Hot Rod DeVille 212 pluss alt jeg mente jeg trengte av effekter og annet krimskrams, pluss at jeg med lys og lykte fant en Squire De Luxe med fin tone og bra finnish som Øivin Fjeld satte på Clapton elektronikk på.(Øivin er innehaver av Fender custom shop i Sarpsborg og er hjernen bak http://www.g-sharpguitar.com/?catid=1412 Det eneste som er igjen av den originale gitaren er treverket, stemmeskruer, plekterbrett og stolen. (jeg bruker fast stol)

Min neste gitar: http://www.hagstromguitars.com/superswede.html#

Trommiser som har inspirert meg:

Phil Rudd

Ian Paice

Jeff Porcaro(det siste jeg gjorde før jeg slapp stikkene og solgte trommene var å spille Rosanna groovet)

Tommy Lee

Graham Broad

Tommy Aldrige

Jørn Jammisen

pluss mange flere.........

Gitarister som inspirerer meg:

David Gilmour

Walter Trout

Snowy White

Robert Normann

Chet Atkins

Mark Knopfler

Fredrik Strand Halland(En av tidenes største Norske bluestalenter - http://www.fredrikstrandhalland.com/ )

BBKing

Clapton

SRV

Robben Ford

ja.....i could go on forever!

Jimi Hendrix inspirerer ikke - han bare irriterer! But he's still the only fuckin' God there is :excl::excl::excl:

Musikk jeg hører på.

Alt som spilles av mennesker på tradisjonelle musikkinstrumenter. Musikk er musikk! Som Duke Ellington sa det:"Categories only exist to give the work of the artistic cripple an attractive gloss"!

Åja......jeg har en Roland SpaceEcco RE201 fra -75 i perfekt tilstand :D:D:P

Endret av TerjeSand
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.