Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva Kan Jeg Lære Meg ?


Saul hudson

Anbefalte innlegg

Halla !

jeg har nå spilt gitar i to måneder.

Og får beskjed av mange at jeg har et stort talent.

Jeg lurer på om dere har noen tips til sanger, soloer, skala o.s.v. som jeg kan lære meg.

Jeg kan en del av guns n' roses, nirvana, ramones og velvet revolver.

Så helst innen rock/punk sjangeren !

Sorry for vanskelig forklaring: P

På forhånd, Tusen takk ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe dumt tips du har fått. Sett deg inn i de stilskapende gitaristene og hør og lær, da kommer du til å se mange sammenhenger du ellers ville gått glipp av. Klassiske bluesgitarister, Chuck Berry, Shadows, Beatles, gammal Clapton, Jimi Hendrix, Led Zeppelin o.s.v. Litt jobbing med det utgangspunktet, så har du størst muligheter til å utvikle talentet ditt best mulig, og til å utvikle din egen stil.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedpoenget mitt er ikke å fortelle deg låter, riff og artister du bør lære deg, men at de fleste gode gitarister opp i gjennom historien har lyttet og lært av de tidligere mesterne. Det er mye å hente der selv om det ikke er din musikkstil. Dessuten kan du bli særpreget og spennende innenfor din egen stil hvis du henter inspirasjon og lærer av gitarister i helt andre stilarter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lytt til all musikk. Ikke bare tilfeldigvis få musikk inn i øret, men ta deg tid til å bli kjent med musikken du hører. All musikk har sine kvaliteter som du kan dra nytte av, uavhengig av om du liker musikken eller ikke. Ha et åpent sinn.

Ikke lur deg selv, og din karma blir grønn som soltørket gress etter en duggvåt natt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg jo ingenting om hva du kan og ikke, men et tips fra meg er; Lær deg hvilke toner som er på hvilke bånd på 5. og 6. streng. Da har du et kjempebra utgangspunkt for powerchords og barrechords. Dette er jo selve bibelen om du vil spille punk iallefall.

Etterhvert kan du jo begynne å riffe på litt forskjellige måter på powerchordene. Variasjon mellom grunntone og full chord, demping og ikke osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedpoenget mitt er ikke å fortelle deg låter, riff og artister du bør lære deg, men at de fleste gode gitarister opp i gjennom historien har lyttet og lært av de tidligere mesterne. Det er mye å hente der selv om det ikke er din musikkstil. Dessuten kan du bli særpreget og spennende innenfor din egen stil hvis du henter inspirasjon og lærer av gitarister i helt andre stilarter.

Poenget mitt var ikke å kritisere deg!

Jeg mener bare at det er viktig å gå sine egne veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare for å presisere hva jeg mente. Jeg mener også at det er viktig å gå egne veier, men at det er lurt å ta med seg litt herfra og derfra av gitarspill for å få det til. Han kan f.eks. bli en spennende pønk gitarist med egen stil, hvis han henter inspirasjon fra andre musikkstiler, i stedet for å bare kopiere andre pønk gitarister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.