Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny topp eller rack.


metalhead

Anbefalte innlegg

Hei.

Er på jakt etter en forsterkertopp/rackløsning for metal/rock.

Gjerne!! på under 100 watt, men alle forslag mottas med takk :)

Budsjettet for amp og kabinett er ca. 15.000.

De jeg har notert meg fra før er:

  • Peavey 6505/5150/+
  • Peavey JSX - Har prøvd denne og likte den veldig godt. Veldig allsidig amp.
  • Engl Fireball - Har prøvd denne også, men den ble litt for mye metal og litt for lite rock for min del.
  • Marshall JVM - Er egentlig ikke så gira på å ha Marshall igjen, kunne heller tenke meg noe som låt litt mer "moderne"

Rack kunne også vært praktisk med tanke på at jeg helst vil ha noe på under 100 watt.

Har sett litt på Engl 530. - Noen her som har noen erfaringer med den?

Takker for svar! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal du ha noe mer "moderne" enn Marshall, bør du gå for ENGL eller Peavey 6505 eller en Mesa amp.

De klarer nok å levere en rock-tone. Men Marshall er uansett best på akkurat det.

Jeg ville personlig ikke gått for en ENGL Fireball om jeg hovedsaklig spilte rock. Men metal derimot..

Vox lager jo gode forsterkere til rock også. Jeg vet ikke helt hva du spiller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ha noe moderne, men Peavey og ENGL funker ikke.

Du vil ikke ha Marshall JVM fordi den ikke låter moderne nok.

Marshall JVM er vel den forsterkeren som er mest allsidig av de merkene.

Den har en fet high gain kanal som er noe mellom moderne og "ikke moderne" i tillegg til en god crunch rock kanal.

Altså: For allsidighet, "versaity" elns på engelsk, er nok JSX og JVM de to beste.

Viss du spiller mest metal og litt rock, så ville jeg gått for 6505 eller Fireball. Ekte rock tone får du nok ikke ut av dem, men du får en god nok tone.

Du kan jo vurdere en ENGL Screamer eller denne: http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=12...amp;WT.svl=Link

"Storebroren" til Screamer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,

Har hatt en Marshall TSL før og vil helst prøve noe annet denne gangen.

Er også veldig interessert i info ang. Engl 530 preampen.

Men det finns jo flere merker enn disse fire der ute, så flere innspill hadde vært veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er vel blant annet den Andy Timmons bruker og han har vel ikke akkurat noen dårlig tone.

Men tviler sterkt på at dette er noe å spille metal på. Fikk derimot et tilbud om å bytte marshallen jeg hadde mot en Mesa F-50. Kan en slik være noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.