Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

soundblaster eax-effekter til gitar


metellius

Anbefalte innlegg

Heisann

Prøver å kickstarte min low-budget elgitarkarriere her ved å koble gitaren direkte til lydkortet mitt, som er Creative Soundblaster player 5.1. Planen videre er å bruke de innebygde eax-effektene til lydkortet videre for å oppnå de forskjellige gitarstilene. Noen som kan hjelpe meg eller komme med tips om hvordan jeg setter sammen en bra lyd ved hjelp av følgende tilgjengelige effekter:

auto wah

pitch shifter

vocal morpher

normalizer

flanger

distortion

parametric equalizer

echo

ring modulator

reverb

chorus

Vanskelig å forklare helt hvilken lyd jeg er ute etter, men det er vel den som guns n roses og dream theater osv osv bruker for det meste.

Takker for oppmerksomheten :D

Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg veit ikke om det der vil funke.. Vil heller anbefale å kjøre gitaren gjennom diverse effektpedaler og deretter inn i lydkortet. Jeg har fått ok resultater med på den måten.

Eventuelt kan du mikke opp forsterkeren din. Hvis du har en god mic gir det best resultat.

For meg funker det bra med gitar -> distortion pedal -> lydkort.

Når jeg en skjelden gang trenger clean lyd, bytter jeg ut distortion-pedalen med evt. en chorus-pedal.

Jeg bruker ikke alle de effektene du nevnte ovenfor, men jeg regner med at de fleste kan legges på i ettertid om du vil, men det låter ofte ikke helt best. Jeg har best erfaring med å bruke pedaler til alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal høre lyden mens du selv spiller så kan du sjekke ut ReValver. Dette er et program/plugin som simulerer masse forskjellige gitarforsterkere.

Hvis du skal høre lyden etter at du har spilt inn så finnes det masse plugins som gjør dette for deg: Amplitube, ReValver, iZotope Thrash etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.