Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanes RG370


GuitarFreak

Anbefalte innlegg

har en Ibanez RG370... HSH oppsett.. lyst på sustainer... hvor kan det skaffes i norge? må jeg borre og sage i gitaren?

eller en annen løsning på å spille denne

sangen er ikke så vanskelig, men mangler lyden og de lange tonene.. prøvd å få til mye av de med delay, men blir ikke samme

Endret av GuitarFreak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan skaffe sustainer i Norge. Fernandez selger sustainerkits til ettermontering. Jeg overveide det, og endte opp med å kjøpe en hel gitar. Morsom sak, jeg har en Retrorocket II.

Husker jeg ikke feil, var det en flott sustainergitar til salgs på forumet før det siste året forsvant.

Har ikke sjekket om det finnes humbuckere, men min "sustainerenhet" er en singlecoil, og de skal sitte i bridge- posisjon. I såfall må du vel fikle litt for å få den pent inn i RG-en din.

Jeg tror ikke dette er noen heksekunst, men tipper at det kanskje ikke er det første gitarmoddeprosjektet du kaster deg over. Du må garantert frese ut plass til elektronikken, også, men tror du vil ha plass til pickupene uten mer styr. Og så må du inn med et 9- volts-batteri, og du bør ha en holder til batteriet, da sustainer- effekten eter strøm. Den tømmer et batteri på en halvtimes tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fernandes Sustainer virker som en dritkul sak. Søkte på youtube videoer for et par dager sien.

Men et sånt kit ligger vel på 149-219$ i utlandet. Google.

Ligger en Fernandes Monteley Elite med sustainer på finn til 6k. Er litt nysgjerrig på de gitarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Retrorocketen jeg kjøpte, ser ut som en vanlig Fender Strat, og er av helt grei byggekvalitet, omtrent som en standard Stratocaster det står Fender på. Uten sustaineren, og med forbehold om at det er en humbucker i bridge, ser den ut som en Fender, den låter som en Fender, og i det hele tatt. Mener bestemt at listeprisen var 5500. Sustainerkitet ville komme på tre og et halvt. Det betyr ikke at gitaren er verdt to tusen, bare at sustainerkitet i Norge er svinedyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill fra utlandet. Det ligger noen på Ebay, søk google. De ligger på rundt 200$. Det er ikke allverdens.

Men personlig så hadde ikke jeg "ødelagt" gitaren innefra. Kunne gjort det på min gitar, siden det er mye tomt rom i den. Men ikke det å båre, osv.

Er det ikke en på forumet som selger en Fernandes gitar med sustainer kit? Syns dte lå en annonse her rett før forumet kollapset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare lyst til å legge til at du kommer trolig ikke til å låte som Vai selv om du har en sustainer. Jeg vet ikke helt hvordan han får til den lyden, en god del av det sitter trolig i fingrene til mannen, men kort forklart tar det litt tid før sustainereffekten "slår inn", slik at man merker det kun på litt lange toner. Her er det nok både spilleteknikk og volumpedal og andre saker inne i bildet også. Men hører jo her og der ting som jeg kan gjøre med min sustainer, også, når det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil ikke ha helt lyden... funnet min egen lyd jeg liker... veldig mye gain/drive (Line 6 spider) og litt reverb og delay... elsker lyden i den ampen... plugger i 7-strengeren, trykker på channel a.. så har jeg utrolig fin lyd, men vil ha de sinnsykt lange tonene som du får med en sustainer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får du med sustainer. Tonene klinger, så lenge det er strøm igjen på batteriet. Det er ikke noe problem å holde hvilken som helst tone så lenge du gidder, såsant det er strøm på batteriet. Spiller faktisk inn en sang nå, der sustaineren holder en tone i drøyt førti sekunder. Ganske morsom effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.