Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er gitaren min verdt?


Sorg

Anbefalte innlegg

Gjennom Gramart får en utstyrsforsikring for 800 spenn ca. Kan forsikre utstyr opptil 80 000. Kan altså gå sammen flere i et band på denne (mister kun noen få fordeler...)

Uansett, jeg har en Paul Reed Smith Custom 22 Artist upgrade (koster 1400$ ekstra for dette i USA; inneholder birds i fretboard, oppgradert maple top bedre enn 10 top, brazilian fretboard, special truss rod cover, spesial gig bag, etc). En vanlig Paul Reed Smith Custom 22 med kun birds (Altså ikke Artist upgrade) koster 27 995 hos Em Nordic

http://www.emnordic.no/products.asp?volume...PRS〈=NO

Fant ikke pris på PRS Artist der. Fant ingen kontaktinfo hos de heller.

Jeg kjøpte gitaren brukt gjennom et PRS-forum i USA og fikk en veldig god pris. Så i stedet for å gi kvitteringen som bevis på verdi til Gramart kan jeg gå til en musikkforretning å få de til å verdsette den. Hva synes folk gitaren er verd? Det er en 2004 modell og den er minimalt brukt.

Altså jeg er ikke interessert i å vite hva du synes hva gitaren er verdt for deg, men hva den er verd i en objektiv synsvinkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok? Ja da er det vel bare å gå rundt litt å finne ut hvor den vil koste mest da kanskje?

edit: Ved vanlig forsikring ville jo premien ha økt hvis verdibeløpet øker men Gramart sin forsikringspremie er jo fast på 875 i året... Ganske høy, men man kan som sagt slå seg sammen på den..

Endret av Sorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok? Ja da er det vel bare å gå rundt litt å finne ut hvor den vil koste mest da kanskje?

edit: Ved vanlig forsikring ville jo premien ha økt hvis verdibeløpet øker men Gramart sin forsikringspremie er jo fast på 875 i året... Ganske høy, men man kan som sagt slå seg sammen på den..

Hvis jeg forstod første posten din riktig, så gjelder de vel de 875,- for utstyr på en verdi opp til 80.000,-

Gå ut i fra veil utsalgspris her i Norge du. Skulle gitaren bli stjålet kan det jo hende forsikringsselskapet også tar deg en ringerunde.

Hva er det egentlig Gramartforsikringen dekker, som ikke en vanlig innboforsikring dekker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men de andre fordelene jeg nevnte ovenfor gjelder kun personen som forsikringen står på. En kan forsikre opptil 80 000 kr i verdi... Samma da om det er egne eiendeler eller bandets.. Uansett jeg har sjekka det... En kan sette bandmedlemmers utstyr på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.