Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

wav-midi/midi-wav


ibanez

Anbefalte innlegg

Jeg forutsetter at du faktisk vet forskjellen på wav og midi.

Wav - midi:

Det finnes programmer skal klare dette. Iallfall hvis musikken ikke er alt for kompleks, men dette er kun verktøy som hjelper deg litt på vei. En god del redigwring må påregnes.

Midi - wav:

Her må du ha et program å åpne midi-fila i, for deretter å eksportere denne som wav. til dette finnes det masse programmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes faktisk noen programmer som gjør om et wavsignal til midi signal. Jeg husker dessverre ikke hva noen av de heter. Dessuten finnes det nå også et program som lar oss manipulere audio nesten på lik linje med midi, pitch/timestrech med mer. Nå står det stille i hodet mitt hva det heter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wav - midi? Utrolig. Kan ikke tenke meg at det funker særlig knirkefritt' date=' men det hadde jo vært særs kjekt da.[/quote']

Roland V-Guitar, anyone?

Den gjør jo i praksis det samme, bare at de sender det ut med en eller annen sær protokol

Ellers har jeg schematic'en på en liten dippedupp med lyd inn, og MIDI ut, som da kan koples til en midi-synth ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wav til MIDI og V-Guitar er jo helt det samme' date=' det er jo akkurat like mye å bli ovrrasket over. Mp3 til CD derimot er jo ikke akkurat verdens vanskeligste algorytme[/quote']

Var ikke mp3 til CD jeg mente, men mp3->midi og CD->midi.

Wav->midi blir slett ikke det samme som V-Guitar.

Det som imponerer meg er at du (visstnok) kan slenge inn en cd du har liggende, med et eller annet band, og konvertere hele låta til .mid-format. Programmet støtter polyfoni og deler opp instrumentene i flere midi-spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

årsak til den dumme posten min 1:

Powertab kan importere Midi filer og lager automatisk gitar tabber av det... Da hadde det vært fantastisk å kunna fått midi filer av allt mellom himmel og jord...

årsak til den dumme posten min 1:

Jeg har laget en sang som jeg har notert ned i powertab..

Jeg lekte meg litt med forskjellige lyder of fikk et synth spor som

hørtes ganske fett ut selv om det er i midi... Skulle gjerne hatt sporet i vaw for å redigere og mikse litt på det når jeg skal spille inn sangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.