Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken mikker til Les paulen min?


mboogie

Anbefalte innlegg

Har de orginale i nå, syns spesielt halsmikken er litt "flabby"

Likte halsmikrofonen veldig godt i JPM`n min. Det var vel en Air Norton. Syns også lyden i JS90ham gitaren min var steinkul. Er det FRED den heter?

Men det var i ibanez gitarer som var halvparten av tykkelsen, og ett annet treverk, så hvordan vil disse låte på en LP?

I bridge har jeg ingen preferanser. Men den må ha litt baller. Den må kunne lage skikkelige ballsye rytmelyder. Tenke Dream Theater Awake platen, metallica Black album. Men den må være bra på soloer også. PAF PRO bør vel kanskje funke?

Eneste jeg ikke vil vurdere er EMG mikker, kom med forslag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Gibson 500T i bridge på min LP, rå lyd. Kanskje litt skarp eneste.. S. Duncan JB skal være bra (aldri prøvd). Har en DiMarzio Dual Sound (Super Distortion) på en RG, og tror den kunne blitt bra i en LP. PAF Pro er vel best i neck, har den i RG'n min og den er smoooth. Sliter med å finne neck pickup i LP'en min jeg og, har en Lindy Fralin der nå som har en knall lyd, men passer ikke så bra sammen med 500T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som høyrest barskt og bra ut i or/basswood gitarar, vil ofte vera grumsete og vel bassat i store haugar mahogany. Kva står i frå før? Har du classic er det vel 500t som står i. Testa ein gibson explorer pro med den mikken på ei øving og den sparka godt ifrå seg. No for tida brukar eg duncan custom i hamer standarden (masse mahogany og lønnetopp) og er godt nøgd. Ikkje den store cleanlyden vel og merka. Har JB i andre hameren (mahogany med koa topp) Denne har vesentleg meir diskant enn customen, men forskjellen mellom gitarane kan og ha noko å seia der. Skal du chugga vil eg anbefala customen av dei to. 59 kan bli litt slappt, men med den rette ampen vil nok det funka og. Lamb of God gitaristane har vel begge 59 i bridge hugsar eg rett. Av halsmikkar er jo duncan 59 ei potet. FUnkar alltid. Eg synest den er litt hul og laus i mangel på andre skildringsord. Veldig fin clean og bra splitta. Duncan full shred manglar chimen til 59 på clean, men let i mine øyrer betre med vreng. Den har to rekkjer med umbraco skruer så det er større moglegheiter å finjustera.. Dimarzio kan eg ingenting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Seymourd Duncan 59' i neck og JB i bridge på en Epiphone Les Paul jeg hadde, og syntes det hørtes veldig heftig ut med den riktige ampen. Brukte en Koch Pedaltone før en røramp, og da kom jeg utrolig nærme Metallica-lyden. Rev godt i fra seg, mao. Ville også ha sett på Bare Knuckle pickups.

Hvem har bareknuckles? Er det navnet på merket eller pickup modellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som høyrest barskt og bra ut i or/basswood gitarar, vil ofte vera grumsete og vel bassat i store haugar mahogany. Kva står i frå før? Har du classic er det vel 500t som står i. Testa ein gibson explorer pro med den mikken på ei øving og den sparka godt ifrå seg. No for tida brukar eg duncan custom i hamer standarden (masse mahogany og lønnetopp) og er godt nøgd. Ikkje den store cleanlyden vel og merka. Har JB i andre hameren (mahogany med koa topp) Denne har vesentleg meir diskant enn customen, men forskjellen mellom gitarane kan og ha noko å seia der. Skal du chugga vil eg anbefala customen av dei to. 59 kan bli litt slappt, men med den rette ampen vil nok det funka og. Lamb of God gitaristane har vel begge 59 i bridge hugsar eg rett. Av halsmikkar er jo duncan 59 ei potet. FUnkar alltid. Eg synest den er litt hul og laus i mangel på andre skildringsord. Veldig fin clean og bra splitta. Duncan full shred manglar chimen til 59 på clean, men let i mine øyrer betre med vreng. Den har to rekkjer med umbraco skruer så det er større moglegheiter å finjustera.. Dimarzio kan eg ingenting om.

Har de nye burstbucker mikkene i nå.

Glemte kanskje å nevne at den bør la se cleane opp litt. JB er det en Jeff beck sig hum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.