Web Analytics
Jump to content

In flames

Kentucky

Recommended Posts

Syns "Whoracle" var ganske bra' date=' men har ikke hørt så mye av det nye..

men hvis jeg har forstått det riktig, så har også In Flames bevegd seg mer over i nu-metal segmentet...trist..[/quote']

Jepp det har du helt rett i... og min personlige mening er at nådagens N*Flames ikke er verdt tiden det tar å lytte igjennom sangene deres, det gamle er dog rimelig bra...men skal jeg høre på Göteborg Metal hører jeg mye heller på Dark Tranquility...

Ok, jeg begynner å bli lei av folk som begynner å kalle IN-flames nu metal. Hva forbinder dere med nu-metal? Greit at in flames stemmer ned gitarene, men rapping, dj turntables finner du ikke.

Nei, In flames er ikke noe nu-metal. Det er gøteborg metal så sitt beste ;)

Er det egentlig noen definisjon på nu-metal? Det er vel kanskje turntables og rapping, men kan man ikke si at ny metall er egentlig hva som helst som har oppstått etter grønsjen som på sett og vis satte nakkeskuddet for hårmetallen og heavyrocken fra tidlig nittitall..?

Har ofte lurt litt på det siden ingen band vil være nu-metall tydligvis. Er det som med se&hør at ingen egentlig tør innrømme at de liker det?

Dersom KoRn er nu-metal så syns jeg iallefall det VAR ganske kult..

Hva er egentlig Slipknot da? De har selv sagt at nu-metal er "dogshit-bands"?

Slipknot er ikke nu-metal , eller , jo , men det er mest av alt ikke musikk . Det kan ikke kategoriseres.

Creed , Linkin Park , Limp Bizkit osv osv osv osv osv ...

Alle gutta som nå (til min stooore fortvilelse) kalles "gitarhelter". Du finner ut om en kar er numetal gitarist ved å sjekke 1)kan han noe? , om han kan det , er han ikke numetal gitarist..

Numetal er bare kjedelig..

Nilsefix

Jeg har alle platene til In Flames. Alle platene er dritbra spør du meg, men det er sant, som noen av dere sier, at de har blitt litt nu-metal i det siste. Det vil si fra og med Reroute to remain. Alt frem til Reroute vil jeg si er Göteborg metal. Reroute grenser mot nu metal, men har fremdeles litt göteborg stil igjen.

På Reroute er det ikke rapping eller noe sånt (heldig vis), men det er mye mer synth enn tidligere, det er endel synging (i motsetning til skriking/brøling), det er utrolig dårlig gitarlyd og sangene har i det hele tatt en mer nu-metal feeling (vansklig å forklare, bare hør på platene så skjønner dere..)

Jeg har fakisk lest et intervju med Jesper (den ene gitaristen) der han sa at Reroute to remain var en nu-metal plate.

At in flames stemmer ned gitarene har lite med nu-metal og gjøre. Det er noe de har gjort siden begynnelsen, og noe de aller fleste death metal band gjør.