Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal ha meg strat.


Gersen

Anbefalte innlegg

Nå hørte jeg mye fint om Am. Deluxe, her, da.. Har sånn 10k (+/-) å bruke. Har litt lyst på en skikkelig strat, som jeg kan ha en goood stund. Fikk litt lyst på en Am. Deluxe, nå :rolleyes: . Har spilt litt på en Highway 1 (gamletypen), og den var god nok den, bare at tremolosystemet rota seg til sånn nå og da. Kunne vel strengt talt ikke bruke det.

Men tilbake til Am. Deluxe.. Noen som aner hvilken forskjell det er på lyden, i de vanlige Am. Deluxe, og Ash-utgaven? Eller hva forskjellen blir i det hele tatt?

Er jo forskjellige varianter av Am. Deluxe, så må jo høre litt før jeg blir sikker. Er i alle fall sikker på en ting, og det er at jeg skal ha en gitar med Maple neck, da jeg synes dette er digg på alle måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

HVis jeg ikke husker feil har den V formet hals, den er IMO my verre å spille på enn en vanlig strat. Men hvis du er villig til å bruke litt mer penger så kan du slipe ned halsen. En jeg kjenner gjorde det på '70 strat'n sin og den ble mye bedre å spille på. Men smaken er som baken...

Endret av pondus92strat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Har du fått AC30'en din som du snakkte om i ein annan tråd, eller er det lenge sidan?) :)

Åj.. Så ikke denna. Jo. Fikk den en uke før jul. Herlig amp :wub: . Føler jeg bare mangler en strat for å få cleanlyden jeg er ute etter. Vreng og, for den saks skyld. Sjøl om SG-en duger bra den og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVis jeg ikke husker feil har den V formet hals, den er IMO my verre å spille på enn en vanlig strat. Men hvis du er villig til å bruke litt mer penger så kan du slipe ned halsen. En jeg kjenner gjorde det på '70 strat'n sin og den ble mye bedre å spille på. Men smaken er som baken...

Er vel C-formet på standard Deluxen, men du får en versjon med V-formet hvis du vil ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVis jeg ikke husker feil har den V formet hals, den er IMO my verre å spille på enn en vanlig strat. Men hvis du er villig til å bruke litt mer penger så kan du slipe ned halsen. En jeg kjenner gjorde det på '70 strat'n sin og den ble mye bedre å spille på. Men smaken er som baken...

Er vel C-formet på standard Deluxen, men du får en versjon med V-formet hvis du vil ha det.

greit da tok jeg feil... :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVis jeg ikke husker feil har den V formet hals, den er IMO my verre å spille på enn en vanlig strat. Men hvis du er villig til å bruke litt mer penger så kan du slipe ned halsen. En jeg kjenner gjorde det på '70 strat'n sin og den ble mye bedre å spille på. Men smaken er som baken...

Er vel C-formet på standard Deluxen, men du får en versjon med V-formet hvis du vil ha det.

Stemmer det, C-shape. Dessutan har eg V-shape på min, funkar heilt fint det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

HVis jeg ikke husker feil har den V formet hals, den er IMO my verre å spille på enn en vanlig strat. Men hvis du er villig til å bruke litt mer penger så kan du slipe ned halsen. En jeg kjenner gjorde det på '70 strat'n sin og den ble mye bedre å spille på. Men smaken er som baken...

Er vel C-formet på standard Deluxen, men du får en versjon med V-formet hvis du vil ha det.

Stemmer det, C-shape. Dessutan har eg V-shape på min, funkar heilt fint det.

V-shapen er jo uten tvil den diggeste.

Sjuogfemtistrat <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVis jeg ikke husker feil har den V formet hals, den er IMO my verre å spille på enn en vanlig strat. Men hvis du er villig til å bruke litt mer penger så kan du slipe ned halsen. En jeg kjenner gjorde det på '70 strat'n sin og den ble mye bedre å spille på. Men smaken er som baken...

Er vel C-formet på standard Deluxen, men du får en versjon med V-formet hvis du vil ha det.

Stemmer det, C-shape. Dessutan har eg V-shape på min, funkar heilt fint det.

V-shapen er jo uten tvil den diggeste.

Sjuogfemtistrat <3

V-shape...da er halsen mye tykkere ikke sant? jeg synes det er utrolig ekkelt...men det er min mening...men vi bør kanksje ikke gå for lang off-topic.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SG og Ac30? :P ikke akkurat mitt favorittoppsett... Strat på ac30. jeg lover deg, det er det beste som finns... bedre enn.. hva du vil!

Heller Marshall stack og SG :P

Du har prøvd deg godt fram med en SG og en AC30, skjønner jeg? Synes det låter fint, jeg. Uansett er det der bare en tullete innstilling du har. Hadde jeg hatt mic. skulle jeg lagt ut lydklipp. Synes nå faktisk AC30 låter bedre clean, på VOX-en en på et Marshall stack. Vurderer å sette inn en form for P90 mic-er i SG'n etter hvert. Tror det kan bli stilig. Men klart... En strat låter bedre med den forsterkeren, det kan jeg tenke meg (har vel egentlig hørt det også). Er også en av grunnene til at jeg er ute etter strat.

Og over til egentlig topic: Det V- og C shape-greiene er det vel individuellt hva man synes om, så det får jeg bare prøve meg fram på.

Endret av Gersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

P90+VOX <3

Deilig blanding. Har prøvd en SG (Faded, syns igrunn den låter rimelig kult.. crunchy) på en AC30 og det låt helt enormt. Definitivt jeg kombinasjon jeg kunne tenkt meg sjøl. Sikler ofte på AC30 sjøl, spesielt sammen med en SG/LP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Hei, Jeg trenger en ny sadel (for E-strengen) på broen på min Fender American Performer Precision Bass. Se vedlagte bilder. Så vidt jeg kan se er den lik den på American Delux bassene. Jeg håper å få tak i en uten å måtte kjøpe en komplett ny bro. Kanskje noen her har en liggende etter å ha byttet ut broen på egen bass?  
    • Takker. Sender mail til Line 6 Support som bare kommer med svada..
    • Senderen funker ikke med g30. Senderen funker med g70 og g75…
    • Ja, stemmer det. Line 6 boksen har kanskje ikke saueplage.(EDIT: hahaha. Squelsh) Blander utstyr. Kikket over manualen på den nå. Ser ut til at det rådes til å ha den unna diverse utstyr og andre «høye» pedaler etc. for min del er denne nå egentlig ubrukelig.    så jeg må også på leting etter noe nytt. Jeg vet jeg vil ha en digital sender og mottaker, men jeg vil ikke ha noe 2.4 ghz utstyr. Alt for mange usikkerhetsmomenter når det kommer til wifi teknologi. Kjipt å få dropouts fordi publikum har smarttelefoner egentlig.   kanskje noen andre har noen gode råd for hva som funker bra?   kan anbefale å se denne videoen. Forklarer mye     
    • Takker! Ja tragisk nok så bruker de andre i bandet G30 (som jeg selv hadde før) og det funker uten problemer. Du skrev "squelsh funksjonen", mente du scan for best channel? Den bruker jeg alltid.  Ja den er vel dårligere pga den ikke har antenne, mens det har jo G30. Men vet du om senderen funker med G30? Og vet du om andre bra trådløse systemer?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.