Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jammekamerater i Oslo?


hucker

Anbefalte innlegg

Hei alle!

Så var det det der med den spillinga da. Man kan ikke være soveromsgitarist resten av livet. Da ender man muligens alt for fort opp på en dårlig video på youtube...(?)

Hehe. Nåvel, jeg er interessert i å møte likesinnede hobbymusikere for uskyldig, men morsom jamming en gang i uka eller to. Selv spiller jeg gitar, og har holdt på med det i en tre-fire år litt av og på, men mer sammenhengende det siste året.

Teknisk sett ligger jeg nok fortsatt på begynnernivå, og er vel mest ute etter noen å finne en mer progressiv utvikling sammen med. Jeg liker meg best i rytmedelen av musikken, men kan godt finne på å leke litt med skalaene av og til. Begynner vel for så vidt å få ok kontroll på litt kjappe alternate rytmepartier, og kan spille bra når det ikke går for fort. Men det er altså myyye å hente enda ;)

Musikalsk sett er det metal som gjelder, og øverst på lista om dagen ligger band som Machine Head, Chimaira, Deftones, Dry Kill Logic, Killswitch Engage. Det burde vel si ganske mye om hva slags gitartema som gjelder - chugga chugga tunge rytmer, pyntestrødd med pinch harmonics og korte soloer. Liker det meste som er godt produsert. Det betyr: Ikke norsk hytteiskogmetall.

Andre inspirasjoner kan sees på min last.fm-side, http://www.last.fm/user/kennethrorvik/

Jeg har ikke så alt for mye utstyr, men det jeg har er satt samen for å røske litt rundt i innvollene til tider (Laaavt, lavt... ;))

Ibanez RG-350 (snart med EMG-pickups)

ESP/Ltd Viper 407 7-strenger

Et rack med forsterkere og en effektboks, og et 2x12 kabinett.

Ambisjonsnivået mitt er ikke så veldig høyt enda, her er det snakk om å komme sammen og ha det moro, lære en del, og kanskje skrive noe musikk etterhvert.

Bør kanskje si litt om andre ting også, jeg er 31 år gammel, og drifter til daglig servere for høgskolen i Oslo i pilestredet. Er lærenem og har som uttalt policy at det skal være lov å si sin ærlige mening - åpenhet er beste forutsetning for å lære.

Jeg bor på Ammerud i Oslo, så alle som holder til i Oslo og omegn er velkommen til å sende meg en PM, eller skrive litt i denne tråden for den saks skyld! Ingen krav til kjønn eller alder, men om du er noenlunde mentalt kompatibel med en greit voksen person som blir barn når han tar opp gitaren er en fordel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.