Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av nytt "utstyr"


KlabbHaugen

Anbefalte innlegg

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Frevev: Ville heller sett på ein røyrforsterkar, som går betre overens med effektar enn ein modelleringsforsterkar ala Line6 Spider som du foreslår.

Ja, sier seg jo selv. Men jeg gikk utifra at siden han valgte en Fender FM212R som er i samme gata, bare med

mindre valg og alt det der kunne han jo starta med noe tyngre og til å begynne med er jo line6 spider like greit.

Men rørforsterker er jo helt klart bedre, sett bortifra at det koster omtrent - litt mer enn en spider f.eks.

Men såklart med mye flere fordeler som effekter i tonnevis dersom du vil.

Dyr gitar med middels forsterker. Stemmer for den. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min erfaring med trådløs er at man må betale veldig mye fo at lhden skal bli like bra som med kabel..

Om man skal ha et trådløst system som faktisk er LIKE bra som kabel, skal du nok opp i veldig veldig veldig høy pris også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Ja, billigste trådløse er møkk. Du har på ingen måte bruk for trådløs om du ikke spiller på like store scener som Angus sjøl. Noe jeg regner med det tar en stund før skjer ;)

Anyway.. Legg heller pengene i en skikkelig gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min erfaring med trådløs er at man må betale veldig mye fo at lhden skal bli like bra som med kabel..

Om man skal ha et trådløst system som faktisk er LIKE bra som kabel, skal du nok opp i veldig veldig veldig høy pris også.

Min trådløs er jævla bra. Betalte vel 4700kr for den etter rabatt. Sennheiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min erfaring med trådløs er at man må betale veldig mye fo at lhden skal bli like bra som med kabel..

Om man skal ha et trådløst system som faktisk er LIKE bra som kabel, skal du nok opp i veldig veldig veldig høy pris også.

Min trådløs er jævla bra. Betalte vel 4700kr for den etter rabatt. Sennheiser.

Jeg ville vært noe inni hampen redd for den om jeg hadde en sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min erfaring med trådløs er at man må betale veldig mye fo at lhden skal bli like bra som med kabel..

Om man skal ha et trådløst system som faktisk er LIKE bra som kabel, skal du nok opp i veldig veldig veldig høy pris også.

Min trådløs er jævla bra. Betalte vel 4700kr for den etter rabatt. Sennheiser.

Jeg ville vært noe inni hampen redd for den om jeg hadde en sånn.

Den overlevde èn turnè. Så den skal nok overleve flere. Men greit å ha sennheiserspons i tilfellet noe skal skjære seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Må være ærlig, det der må være den verste planen jeg har sett. Hvis du har 20k å bruke, så er det eneste smarte å gjøre å kjøpe en god gitar brukt og en feit amp brukt. Drit i effekter for nå sier jeg. Det viktigste er å ha en fet gitar og en fet amp. Hvis du vil ha en gitar med EMG i kan du skjekek rundt på bruktmarkedet etter ESP'er eller kjøp en annen god gitar som du setter på EMG på. Personlig ville jeg selvfølgelig kjøpt noe med passive, men alt er opp til dine preferanser. Hvis du bruker ca. 10 000 på gitar, så får du en dritfin gitar! Og for de resterende 10k får du en nydelig fet rørcombo evt. halvstack. Og trådløst system er dritt, kjør kabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Må være ærlig, det der må være den verste planen jeg har sett. Hvis du har 20k å bruke, så er det eneste smarte å gjøre å kjøpe en god gitar brukt og en feit amp brukt. Drit i effekter for nå sier jeg. Det viktigste er å ha en fet gitar og en fet amp. Hvis du vil ha en gitar med EMG i kan du skjekek rundt på bruktmarkedet etter ESP'er eller kjøp en annen god gitar som du setter på EMG på. Personlig ville jeg selvfølgelig kjøpt noe med passive, men alt er opp til dine preferanser. Hvis du bruker ca. 10 000 på gitar, så får du en dritfin gitar! Og for de resterende 10k får du en nydelig fet rørcombo evt. halvstack. Og trådløst system er dritt, kjør kabel.

The same as he said...

Konse om gitaren og forsterkeren først. Effektene trenger nødvendigvis ikke å være like viktige. Selv har jeg ikke spilt så veldig ofte for publikum, og har dermed ikke trengt å bruke penger på effekter. Hvis situasjonen er den samme hos deg, råder jeg til å bruke pengene på selve gitren og forsterkeren. Gjerne brukt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som synes at forsterker er viktigere enn gitar? Kjøp enn skikkelig forsterker først! Å ha en rå gitar er unødvendig om du kjører den inn i en dårlig/middels forsterker !

Sier ikke at gitaren ikke er viktig, men det er lettere å få en middels/dårlig gitar til å høres bra ut gjennom en god amp, enn å få en god gitar til å høres bra ut gjennom en dårlig amp.

Squier + eldre Marshall stack

eller

Gibson Custom + Marshall MG15 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-El-gitar med EMG pickups og en slik "arm" som man skrur i bridgen

Den armen er en vib.arm, som er festet i et floyd-system, ev en løs stol om du vil kalle det det...

Edit: Eller... du kan vel kalle det hva du vil, sålenge man forstår hva du mener.

Tenkte om du ev. lurte på hva det het. ^_^

Edit 2: Og da er jo hele innlegget dumt som faen, med tanke på at jeg faktisk forstår hva som menes med armen... :blush:

Endret av schpangen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.