Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kraftigere forsterker


J. Page

Anbefalte innlegg

Hei!

Er på utkikk etter ny forsterker. Begynte å spille for et halvt års tid siden da jeg kjøpte gitar med en medfølgende 10W forsterker (billig dritt av merket SX). Den holder greit til ting som "stairway-to-heaven-introen" og "house of the rising sun", men blir for spinkelt når man skal begi seg ut i de litt mer rocka farvannene. Nå føler jeg at jeg er ferdig med nybegynnerstadiet, og trenger derfor en forsterker med mere kraft i.

Spiller for det meste 70- og 80-tallsrock og planlegger å starte band. Er ute etter en forsterker, til helst under 5000 kr, med et godt utvalg av effekter og god lyd (dvs så god lyd som mulig for det jeg betaler).

HVA BØR JEG SE ETTER?

Kom med forslag! :D

PS: Fint om du ikke bare skriver merke og modell, men også det du vet om den og/eller hvorfor denne passer for meg.

Takk! :D

Endret av J. Page
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva var vitsen med to like tråder?

De er ikke like...

I første tråden lurte jeg på om Line6 forsterkeren var noe å satse på, noe jeg raskt fikk beskjed om at den ikke var. Derfor stengte jeg den første og lagde en ny med et NYTT tema, nemlig hvilken forsterker jeg heller burde kjøpe.

Hvis jeg skulle opprettholdt den første tråden måtte jeg ha skiftet emne uansett, så jeg tenkte det var lettere å lage en ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

like greit å lage en ny vel..

anbefaler å tråle bruktmarkedet litt mer. mulig du finner no nyere line 6 til den prisen, ellers kommer jeg faktisk ikke på noe som egentlig låter veldig kraftig og bra til den prisen der. kikk etter engl, kanskje carvin/laney, også marshall da. mulig du finner en jcm-combo eller noe slikt rimelig brukt, og de gjør nok det du vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for øvrig syns jeg du skal gå mer etter en god grunnlyd mer enn effekter, ettersom det gjerne blir mye kompromisser.

ja...kan være enig i det...