Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Heisann, skal bestille gitar fra musiciansfriend..


Kim

Anbefalte innlegg

Musiciansfriend.com shipper bare disse merkene her internasjonalt:

* Axman

* Black Label

* Digital Reference

* DR Pro

* Giardinelli

* Livewire

* Mitchell

* Musician's Gear

* Musician's Friend

* Proline

* Pulse

* Roadrunner

* Rogue

* Silver Creek

* Simmons

* Sound Percussion

* Sterling Audio

* Williams

Tenkte du på å kjøpe noe fra andre merker enn disse fra musiciansfriend.com, så må du enten glemme det, eller gå gjennom en del bry med å få det shippa til en 3.part i USA, som igjen shipper over til Norge. (Husker ikke hva det firmaet heter i farta, og det er sikkert flere enn ett også) Dette gjør da at fraktkostnadene blir enda høyere.

Hvis du kan si konkret hva du var ute etter så kan du nok få hjelp til å finne det rimelig andre steder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet med Musiciansfriend, fikk varene sendt til en kompis i USA. Siden de har gratis frakt innenlands i USA for ordre over en viss størrelse så ble ikke det noen ekstrakostnad.

Det som var tungvint var at jeg måtte ringe inn ordren, kunne ikke sende dem en e-post med varenummer og antall og så bare bekrefte per telefon.

Godt fornøyd med varene ellers, men det vil jo selvsagt ta litt tid å få pakken, og husk å ta med fortollingsgebyr / mva med i regnestykket.

Jeg bestilte dog ikke gitar men div. rekvisita, ville kanskje vært litt mer skeptisk hvis det var gitar av et merke hvor kvaliteten var litt varierende.

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som var tungvint var at jeg måtte ringe inn ordren, kunne ikke sende dem en e-post med varenummer og antall og så bare bekrefte per telefon.

Pussig. Jeg har handlet som deg; sendt til bekjente i Statene, men for min del trengte jeg ikke å styre med å ringe MF. Hm, jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere skal ha gibson, bør dere sjekke ut www.marksguitarloft.com

Det er brukte gitarer det går i, så om dere skal ha nytt så er det bare å hoppe over denne..

Jeg kjøpte en LP i fra denne karen, og jeg har aldri møtt en hyggeligere kar. Svarte på epost nesten med en gang, og var svært hjelpsom.

Gitaren kom frem meget godt pakket, og den var akkurat slik som han sa den skulle være.

Anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, bare for å få litt klarhet i det her:

Hvis jeg bestiller en gitar for 1500$ fra Musiciansfriend (ca. 10.000 NOK), og bruker www.magnum.no for å få den hit, hvor mye må jeg da betale i alt med mva+++ (ca.)?

fins en kalkulator på magnum sine sider ;)

men tommelfingel regel er 10x dollarprisen (altså 15000), har vært tilnærma det hver eneste gang jeg har bestilt fra statene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han bestiller en gitar til 10 000 er det vel litt drøyt å forvente en sluttpris på nærmere 15 000 vel?

Gitar + frakt i USA + mva + frakt til Norge

Dvs

10 000 + 0 + 2500 + 485 = 12 985

PS: Gitt at gitaren med kasse veier under 10kg og at du velger flyfrakt hos magnum. Bestilte en Gibson LP og den veide inn 9 kg (28 liter i volum) hos magnum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er som sagt bare mine erfaringer fra tidligere. har handla en hel del ganger fra denne junaiten, både små og store bestillinger fra 4-5000,- opp til 50 lapper, og det har vært tilnærma 10x hver eneste gang, såklart med litt slingringsmonn opp og ned.

med det sagt betaler du moms på frakten og. tar du det, og enda lavere dollarkursen i betraktning er det ikke 15k et veldig dårlig anslag når det ender opp litt over 13. alltid greit å beregne litt mer, siden det gjerne kommer med forsikring/gebyrer og slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel litt subjektivt hva man betrakter som et greit anslag kanskje? Vil jo ikke kverrulere, men 2000 kr er en betydelig sum i lommeboka mi ihvertfall :)

Dessuten har ikke dollarkursen noe å si for annet enn hva du får for penga i statene. Bruker man 10 000 NOK så bruker man 10 000 NOK.

Moms på frakten gjelder bare for frakten i usa... Siden du betaler frakt til jetcarrier, som holder til i norge, er den norske momsen inkludert.

Om du skulle bestille slik at nettbutikken skulle sende deg varen direkte, må du derimot betale moms på frakten siden frakten er en del av varen du kjøper.

Forsikring vil koste 1.5% av varens verdi hos jetcarrier. I dette tilfellet 150 kr for en gitar til en verdi av 10 000 kr, men ellers inkluderer jetcarrier alle gebyrer i prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.