Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anskaffelse av amp?


Enter

Anbefalte innlegg

hei!

holder på å kjøpe meg enda en topp og tenkte å høre om noen av dere har råd eller erfaringer Med/om disse.

Har disse på hånda:

-rivera m-100 topp -5k

-marshall 6100 30th ann topp -7,5k

-evt. fender hotrodd 2x12- 9k

Spiller litt pop, men hovedsaklig rock/hardrock og blues. Band som g'n'r/TNT/ACDC/extreme/SRV kan nevnes som referanser.

Hva tror dere?

Noen som har en topp de vil bytte bort/selge?http://www.musikkweb.no/musikkpraksis/ann/ads.php?aid=165278

Endret av Enter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marshallen der er jo ganske knall. Har kun prøvd den i metall sammenheng. Funka fett til det. Vil tro at clean og crunch kanalen skal dekke det meste av det andre.

Riveraen har jeg ikke prøvd, men Rivera er jo et kvalitetsmerke. Ville prøvd den om jeg var deg (Og hadde mulighet til det). Selv om den ikke er en 3-kanals amp med midistyring, så har den jo endel annet knask.

Fenderen er jo en combo, og comboer (særlig hvis det er open back) lyder endel anderledes enn en topp og et lukket 4x12 kabinett (evt. et bra 2x12). ER ei stund sia jeg har spilt på en fender, så skal ikke si noe mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Slash Torrød har vel den Marshall ampen.

Såvidt jeg veit låter den som et uvær. Ingen tvil om at jeg ville gått for en slik amp.

Endret av Ziggy Stardust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en den blå 30th ann. toppen til marshall. (Med EL-34 rør). Jeg har aldri prøvd modellen med 5881 rør. Sjekk ut diskusjon på plexipalace.com osv for forklaring av forskjellen. Hvilken er det du vurderer å kjøpe?

Jeg har heller aldri prøvd den Riveraen du nevner.

Jeg spillte på en 1x12 Rivera kombo på Hagström i bergen, og vrengkanalen på denne var helt rå! Dog dette var en DYR amp(ikke noe du finner til 5k brukt), og cleankanalen sugde.

Til rock, hardrock, blues så er absolutt 30th ann. et bra valg, og den spiller rimelig fett også på lavt volum også. Veldig god allround forsterker, men yter sitt beste når du får skrudd den opp litt (som alle andre forsterkere)

Fenderen vil nok aldri kunne holde følge med marshallen til tightere rock. (Synes forresten at 30th. ann. låt fetere til typisk "slash riffing" enn silver jubilee)

Kanskje den fungerer bedre enn marshallen til SRV, men hadde nok aldri kjøpt DEN fenderen for å spille slik blues på. Og hadde nok heller aldri betalt 9k for den.

Lenge siden jeg har spillt på DSL, men har aldri opplevd å få "den lyden" ut av DSL og TSL amper, de låter derimot helt okay. DSL er veldig begrenset i forhold til funksjoner, hvor 30th ann. har plenty av muligheter.

7500 er også en helt kurrant pris! (Du vil ikke vite hva jeg ga for min blå limited edition utgave!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

holder på å kjøpe meg enda en topp og tenkte å høre om noen av dere har råd eller erfaringer Med/om disse.

Har disse på hånda:

-rivera m-100 topp -5k

-marshall 6100 30th ann topp -7,5k

-evt. fender hotrodd 2x12- 9k

Spiller litt pop, men hovedsaklig rock/hardrock og blues. Band som g'n'r/TNT/ACDC/extreme/SRV kan nevnes som referanser.

Hva tror dere?

Noen som har en topp de vil bytte bort/selge?http://www.musikkweb.no/musikkpraksis/ann/ads.php?aid=165278

Ville gått for Marshallen... jømmi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.