Web Analytics
Jump to content

The scream


Holyman
 Share

Recommended Posts

The Scream e fett som f det ja.... litt sans for john corabi.

corabi plata til crue er faktisk utroli bra også..(skal nevnes at jeg hata den da den kom fikk ikkje til å like den skikkeli)

den burde hatt et ana navn en motley på coveret så kansje den ikke blitt den floppen den ble..

musikkalsk har vel aldri crue gitt ut noe bedre en nettopp den..

men det er bare ikke motley slik vi fans er vant til...

men for all del eg liker jo of course crue bedre me vince..

hadde den hatt et ana band navn så..

Link to comment
Share on other sites

Er Juan fremdeles med I Racer X?

Han spiller bass i Mars Volta. Forrige aktivitet på RX siden var vell rundt Getting Heavier, men de har jobbet med mye rart siden det, bla. soloskiva til Jeff Martin.

Fikk ikke Bruce rimelig alvorlige problemer med armene sine? Derfor han slutta som utdøvende artist?

HÅndleddsskade han har hatt hele livet. Greia var at han hadde simpelthen ikke tid til å øve nok for å kunne holde seg på nivå med GIlbert (selv om alle som har hørt Boulliet spille vet at han er mye bedre enn Gilbert).

Og forresten, The Scream er fav. bandet, og Boulliet er og blir min største favoritt!

Link to comment
Share on other sites

for de late av oss; noen spesielle sanger du anbefaler over andre? for de av oss som vil få et godt inntrykk uten å laste ned og høre frem til i morgen tidlig liksom ;)

Sjekk slutten av soloen til "Every Inch A Woman"! Kulere utgang i en solo finnes ikke, imo :)

Men såklart, hele førsteskiva er å anbefale^^ Andreskiva ble aldri utgitt, og DC10 er kun et hobbyprosjekt mellom Juan og Bruce.

Link to comment
Share on other sites

Han heter visstnok ikke Bouillet lenger..............

han underviste på GIT når jeg gikk der. Kul kar.

Jo, han heter det.... Men greia er at det fulle navnet hans er Bruce Allen Boulliet, og han kuttet ut Allen som artistnavn. At han senere begynte å bruke det igjen fikk mange til å stille spørsmålstegn.

Har forresten hørt en masse klipp fra rundt tiden da han underviste :) Når gikk du der?

Og sorry for at det ble et par poster, men ville rette opp litt nå som jeg endelig kan noe :P hehe

Link to comment
Share on other sites

Jo, han heter det.... Men greia er at det fulle navnet hans er Bruce Allen Boulliet, og han kuttet ut Allen som artistnavn. At han senere begynte å bruke det igjen fikk mange til å stille spørsmålstegn.

Har forresten hørt en masse klipp fra rundt tiden da han underviste :) Når gikk du der?

Og sorry for at det ble et par poster, men ville rette opp litt nå som jeg endelig kan noe :P hehe

"fwiw, i've known bruce for a long time.

for a bunch of years he lived in his warehouse recording studio in van nuys.

after the scream, he had a cool band with abe laboriel jr & john alderete(current mars volta, former racer x bassist) called "dc-10"....

if you can find any of the 2nd scream album tunes, you'll see where he was going with the "funk".

bruce eventually got hooked up with bob kulick and billy sherwood, as an engineer at their studio "the office'.

that's how he got into all the tribute album engineering and jamming.

in the late 90's he had a band called "american murder".....

bruce changed his name to "bruce allen" and also the band name to "epidemic". they put out an album on elektra, produced by rick parashar. it came out a few years ago and didn't do too much.

they did some cool tours though.

bruce bailed out of LA for a while and headed back east, then ended up back out here and is now living in north hollywood in yet another studio he's put together.

it's been a little while since i've talked with him, but i'm sure he's keeping busy with a project or two.

he's a good witty dude. knows how to play great and get sounds....

and i think the whole "i can't play the shred stuff anymore" is a bunch of crap.

he just wants to forget that part of his past i guess....ie, hence the name change. "

Noen som har hørt epidemic?

Jeg gikk der i 91, ohhhhhhhh long time go............

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

    • Har ikke oppgradert elektronikken, her er alt originalt. Husker det er fullsize pots inni der, men ikke så rent lite rotete satt sammen. Mer som et kråkereir i forhold til Gibson`en du deler bilde av. Kan ta et bilde senere og poste, så har du fasiten. Burde sikkert gjort noe, for det er et eller annet funky med måten volum/tonekontroller fungerer sammen. Bare ikke kommet så langt, de siste par dagene har den gamle DBZ`en fått tafsefingrene på seg. Kjøpt i i 2010 hos Powerguitar i Kristiansund. Kinaversjon, men mye å like. Grover tunere, ekte rosewood, en anstendig lønnetopp, perfekt kuttet oversaden (men sikkert plast?), jumbobånd, fullsize pots, coilsplit osv. Pickuper som er til å leve med. Tyngre enn den nevnte HB`en som har masse weight relief. Lav action uten buzzing, noe som er utrolig siden jeg finner fler bånd som er uenige med de andre....blir vel å tape den ned og planslipe i morgen Ville ikke vært redd for å kjøpe HB som et eksperiment, for halsene er som regel veldig bra men trenger ofte båndjobb for å bli skikkelig gode. Geniale moddeplattformer, men for min del er det mest for å få litt "feel" med ulike gitartyper uten å bruke 10-20K for hver en. Og ikke minst øve meg på diverse ting som involverer verktøy.  Har siktet meg inn på 1-2 litt mer "premium" gitarer som skal i samlingen etterhvert  
    • Interessant lesning.Jeg er nysjerrig på Harley Benton og kvaliteten på disse.Ikke at jeg har tenkt å kjøpe en selv,hehe,jeg har vel de gitarene jeg skal ha og er fornøyd med det.Men jeg har skrudd på en del billiggitarer oppigjennom tidene,og har vel dannet meg et bilde av hvordan det ser ut under den skinnende overflaten.Vet ikke om du tok noe bilde av elektronikken før du oppgraderte,men det hadde vært interressant å se hvordan det ser ut. Her er forøvrig et bilde av elektronikken på en Gibson:
    • Ser ut som det er kun i USA du kan få tak i dette.
    • Var redd den SC550-II ` en måtte kasseres etter å ha konstantert at halsen hadde en svak s-form når den ble forsøkt justert rett, men til min store overraskelse ble den veldig bra. Oversadelen var bare slengt nedi hakket uten å renske opp først, deretter hadde de kutta slottene. Tok den av, rensket og satte den i på ny. Da ble den marginalt lavere og et hakk under det jeg ville turt å file selv, men det fungerer helt perfekt. Og da kan det ikke bli bedre Båndene var så ujevne at gitaren ikke var spillbar uten ekstremt mye relief og kjempehøy action. Et bånd var mye høyere enn de andre til tross for at det tilsynelatende var forsøkt slipt allerede. Halsen ble ikke helt rett, som nevnt, ved å justere trussroden, så jeg satset på å kompensere med sliping av båndene. Her var det heldigvis masse å a av, og de er til og med rustfri. Holdt pusten etter at strengene var på, og kunne konstantere at den hadde fått ørlite relief av lasten strengene påførte. Action var svært lav, men - tadaa- ingen choking, unormal buzzing eller noe som helst. Det var ikke nødvendig å justere trussroden tilbake, halsen kom rett i stilling når strengene var spent opp. Justerte broa slik at action ved 1. streng havnet et sted mellom 1,25 og 1,5 og ca 1,75+ ved 6. Fungerte med lavere og, så jeg er veldig fornøyd med denne båndjobben - spesielt med et litt skremmende utgangspunkt. Tittet under pickup`ene og her hadde de på typisk Harley Benton-vis bomma med en skru slik at den stod nede i selve utsparingen. Får vel lime på en beta og bore et skikkelig hull. Ellers så pickupene forseggjorte ut med skikkelig strekkavlastning på kabel og 4 ledere til hver. Så her kan man sette opp coilsplitting om ønskelig. Alle hulrom er skjermet, og pot`ene er fullsize. Lønnetoppen ser ut til å være fullsize, men det er nok en veneer på toppen der igjen selv om den merkelig nok har en slående 3d-effekt. Gitaren låter bra akustisk og jeg høres sikkert dust ut når jeg påstår at disse Tesla-pickup`ene låter grisebra. Utrolig at denne gjengen klarer å selge en sånn haug med det som egentlig er kremdeler til den prisen - men det er dessverre ikke en ferdig gitar uten mye jobb når det er satt sammen på en sånn måte. Spesielt med tanke på at dette var erstatningen for et totalt vrak som ikke kunne reddes og gikk i retur. Vi vet jo at de får det til rett som det er - T-stylen jeg nevner over var nær perfekt i så måte (gitt bort til en ung musikkstudent som måtte flykte fra hjemlandet for et par måneder siden) og en TE40 Redblast (Filtertronsak)  hadde strøken hals og alle bånd sånn de skulle være. Nå må jeg bare få skaffet med en original Strat til samlingen. Og noe kult med floyd som den Solar`en nevnt over. Og få solgt den Big Muff Pi`en. Vi skjønner alle hvor dette bærer, ikke sant?          
    • Må innrømme at det har blitt noen flere Harley Benton siden åpningsinnlegget i denne tråden. Geniale gitarer å lære seg båndsliping og oppsett på, ikke så veldig stor risiko om noe skulle gå galt. Og man kan faktisk ha flaks å ende opp med et knallbra instrument etter litt jobb -  de fleste er ikke klare for bruk ut av esken. Paradoksalt nok er de dyreste jeg har kjøpt også de som kom mest uferdige. En Fusion II var ikke mulig å justere opp pga flere veldig ujevne bånd. Fikk tilbake en femhundrelapp og la ned litt arbeid på hals/bånd, og nå har den  veldig lav action uten noen problemer. Holder på med en SC550 II nå og her var første stopp å ta ut oversadelen, renske opp og montere den skikkelig. Noen fryktelig høye bånd, og har prøvd å justere halsen rett for å planslipe båndene men den er rett og slett litt s-formet når den rettes ut. Får bare slipe i vei og se hvor det bærer, kan vel kompensere mye med høyden på båndene tenker jeg. Målet er lav action og bittelitt relief, og jeg tror S-formen forsvinner da. Den låter ihvertfall overraskende bra, disse Tesla-pickup`ene er ikke til å kimse av. Med 5 HB-gitarer og en bass i samlingen tenker jeg det holder med det merket. Nå tør jeg ta for meg dyrere instrumenter om det skulle bli nødvendig   Sikler  på Solar, spesielt  A1.6FRC. Har ikke noe med floyd og aktiv elektronikk i samlingen, så det må bli neste. Kommer til å prøve å unngå å kjøpe gitarer uten rustfri bånd i fremtiden og Solar kommer med det. Alternativt må jeg lære meg å skifte bånd. Har jo noen HB med nikkelbånd jeg kan øve meg på  
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.