Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

The scream


Holyman

Anbefalte innlegg

The Scream e fett som f det ja.... litt sans for john corabi.

corabi plata til crue er faktisk utroli bra også..(skal nevnes at jeg hata den da den kom fikk ikkje til å like den skikkeli)

den burde hatt et ana navn en motley på coveret så kansje den ikke blitt den floppen den ble..

musikkalsk har vel aldri crue gitt ut noe bedre en nettopp den..

men det er bare ikke motley slik vi fans er vant til...

men for all del eg liker jo of course crue bedre me vince..

hadde den hatt et ana band navn så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Juan fremdeles med I Racer X?

Han spiller bass i Mars Volta. Forrige aktivitet på RX siden var vell rundt Getting Heavier, men de har jobbet med mye rart siden det, bla. soloskiva til Jeff Martin.

Fikk ikke Bruce rimelig alvorlige problemer med armene sine? Derfor han slutta som utdøvende artist?

HÅndleddsskade han har hatt hele livet. Greia var at han hadde simpelthen ikke tid til å øve nok for å kunne holde seg på nivå med GIlbert (selv om alle som har hørt Boulliet spille vet at han er mye bedre enn Gilbert).

Og forresten, The Scream er fav. bandet, og Boulliet er og blir min største favoritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for de late av oss; noen spesielle sanger du anbefaler over andre? for de av oss som vil få et godt inntrykk uten å laste ned og høre frem til i morgen tidlig liksom ;)

Sjekk slutten av soloen til "Every Inch A Woman"! Kulere utgang i en solo finnes ikke, imo :)

Men såklart, hele førsteskiva er å anbefale^^ Andreskiva ble aldri utgitt, og DC10 er kun et hobbyprosjekt mellom Juan og Bruce.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han heter visstnok ikke Bouillet lenger..............

han underviste på GIT når jeg gikk der. Kul kar.

Jo, han heter det.... Men greia er at det fulle navnet hans er Bruce Allen Boulliet, og han kuttet ut Allen som artistnavn. At han senere begynte å bruke det igjen fikk mange til å stille spørsmålstegn.

Har forresten hørt en masse klipp fra rundt tiden da han underviste :) Når gikk du der?

Og sorry for at det ble et par poster, men ville rette opp litt nå som jeg endelig kan noe :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, han heter det.... Men greia er at det fulle navnet hans er Bruce Allen Boulliet, og han kuttet ut Allen som artistnavn. At han senere begynte å bruke det igjen fikk mange til å stille spørsmålstegn.

Har forresten hørt en masse klipp fra rundt tiden da han underviste :) Når gikk du der?

Og sorry for at det ble et par poster, men ville rette opp litt nå som jeg endelig kan noe :P hehe

"fwiw, i've known bruce for a long time.

for a bunch of years he lived in his warehouse recording studio in van nuys.

after the scream, he had a cool band with abe laboriel jr & john alderete(current mars volta, former racer x bassist) called "dc-10"....

if you can find any of the 2nd scream album tunes, you'll see where he was going with the "funk".

bruce eventually got hooked up with bob kulick and billy sherwood, as an engineer at their studio "the office'.

that's how he got into all the tribute album engineering and jamming.

in the late 90's he had a band called "american murder".....

bruce changed his name to "bruce allen" and also the band name to "epidemic". they put out an album on elektra, produced by rick parashar. it came out a few years ago and didn't do too much.

they did some cool tours though.

bruce bailed out of LA for a while and headed back east, then ended up back out here and is now living in north hollywood in yet another studio he's put together.

it's been a little while since i've talked with him, but i'm sure he's keeping busy with a project or two.

he's a good witty dude. knows how to play great and get sounds....

and i think the whole "i can't play the shred stuff anymore" is a bunch of crap.

he just wants to forget that part of his past i guess....ie, hence the name change. "

Noen som har hørt epidemic?

Jeg gikk der i 91, ohhhhhhhh long time go............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.