Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rack Interface


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

Jeg holder for tiden på med å bygge et rackinterface som etterhvert skal stå i racket mitt.

Om prosjektet

- Buffret gitar feed (med buffer bypass switch)

- 4 Aux Feeds (skjermede, klarer gitar, linje og høytalersignal)

- MixA: 2-kanals (dry/wet) stereo linjemixer, bryter for dry mute

- MixB: 3-kanals (dry/2wet) stereo linjemixer, bryter for dry mute

- MIDI Feed Through

- MIDI Fantom-mating/strømforsyning gjennom enten pin 1+3 eller 6+7

- Blå LED's!!!!! (tre av 5 iallefall)

Mixerne tilsvarer en CAE Dual Line Mixer med 2 kanaler i MixB (istedet for 3). Laget slik at man i MixA kan summere tørrsignal med chorus og i mixB legge på andre effekter som delay. Ment for å koble effekter i parallell for hele tiden å bevare tørrsignalet gjennom mixen. Dry mute'n er ment om den skal brukes i en W/D/W-rigg.

MIDI-strømmen har ganske bra med alternativer. Av/På-bryter, bryter for polvending, bryter for hvilken pinkonfigurasjon som skal brukes til å føre strømmen, og bryter for å koble inn en 9vDC regulatorkrets om man har AC-supply, men MIDI-kontrolleren krever DC.

Link til bilde av layout

Oppdatering 1 [01.10.2006]:

I dag var jeg hjemme hos Kenneth (Hucker) og lagde hull til chassiet som skal brukes. Det er rimelig mange hull, og var da greit å få låne Dremel med stativ, for å få det litt penere. Frontpanelet ble jeg veldig fornøyd med. Eneste er hullene til MIDI-pluggene som er for store for noe borr vi har. Må tenke litt på hva jeg skal gjøre der.

Har og såvidt begynt å sette inn de komponentene jeg har, og loddet noen komponenter på kretskortene til mixeren. Må ut og kjøpe kondensatorer for å få ferdig mixerkretsene.

Skal til ELFA i morra, og da har jeg alle komponentene frontpanelet, så er det "bare" jackpluggene til baksiden, som det jo er 23 stykker av. 16 av dem er bestilt, de resterende 7 som har en overføringsmekanisme må jeg ta senere.

Link til bilde av foreløpig chassie

Oppdatering 2 [02.10.2006]

Var en kjapp tur på elfa for å få frontpanelet til å se litt bedre ut. Venter bare på pot'er fra statene og på å få hullene til MIDI-jack'ene store nok.

Skal tilbake til Hucker for å frese ut de hullene til MIDI-pluggene. Da skal jeg gjøre ferdig hele strømforsyningen og MIDI-powersystemet. Etter det kommer mixeren når jeg får jack'er og pot'er fra USA

Link til bilde av foreløpig chassie 2

Oppdatering 3 [03.10.2006]

Har nå fått på plass MIDI-pluggene både foran og bak, og fått loddet nesten hele midi-powersystemet, mangler bare DC-regulatoren, men da trenger jeg dioder som Clas Ohlson er utsolgt for for øyeblikket.

Har også testet MIDI-power gjennom en 5-pin kabel med min nyanskaffede Custom Audio Electronics RS-10mkII, og det funka dritbra. Jeg kommer stadig nærmere et pedalbrett med bare 2 kabler fra/til.

Link til bilde av foreløpig chassie 3

Oppdatering 4 [04.10.2006]

Har fått på plass alt av strøm i dag (med unntak av at jeg svei av en spenningsregulator, er ikke så farlig da pedalbrettet mitt går på AC. Men skal sette inn en ny.)

Og den lyser for første gang. Ser at jeg har brukt litt lite spenning på dne, må bare minke en motstand til firedelen, så skal de nok lyse en del sterkere.

CIMG3257_640x480.jpg

Endret av Gnome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.