Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dine 6 beste gitarister


blue_face

Anbefalte innlegg

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min liste:

1. Randy Rhoads

2. John Petrucci

3. Angus Young

4. Steve Vai

5. Joe Satriani

6. Paul Gilbert

Om du synes straten har tynn tone så lytt til noen av stevie ray vaughan.... Da kommer du til å ete ordene i deg

Nilsefix: totalt enig. Malmsteen er bare teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg eller er det andre som begynner å bli lei av å høre om alt som er teit, ræva, dumt... etc når man snakker om musikere som har ligget i verdensklassen i årevis. Kan dere ikke diskutere litt mer konstruktivt.

Har man gjort suksess, samme hva det gjelder, er man ikke teit. Men snarere tvert imot, smart, lur og intelligent.

Det er nevnt mange gode gitarister her og jeg skal ikke kommer med flere, men sammlignet med Malmsteen blir en del av de middelmådige.

Skal man absolutt sammenligne gitarister å diskutere hvem som er best, så får man holde seg til fakta og ta bort smak og behag når det gjelder stil, musik og personlig opptreden. Hvor mange hadde hatt de samme meninger om de kun hadde hørt musikken og aldrig lest eller hørt ett intervju eller sett et bilde eller video?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmsteen !! SLAKT SLAKT  

haha  

Neida ... joda ...

vel ...  

anywho..

Nilsefix

Altså... jeg har fatta at det er en del folk her som synes Malmsteen duger like mye på gitar som en lampe. Jeg synes flere av greiene hans låter superkult, selv om det kanskje blir litt mye speed.

Men så hørte jeg på Steve Vai-karen, og jeg synes det jeg hørte var kult nok, men ikke noe HURRA, akkurat. Sangen het forresten For The Love Of God og ble lovprist av halve dette forumet... inntil jeg får høre noe bedre, står han ikke på min liste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For The Love of God er ingen sang...det er en livsstil.. ;-)

Pøh. Makan til kjedelig låt skal du lete lenge etter syntes nå jeg. Og ikke si "du har bare hørt den èn gang, den blir bedre etter hvert asså, seriøst.lissom lissom lissom assa assa". Har gitt den en sjangse og spillt den gjennom utallige ganger, og skjønner pokker ikke hvorfor alle digger den låta så udendlig mye. Kan noen forklare meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For The Love Of God er helt fantastisk. Det er så mye følelse i den, og gitarspillingen er så utrolig bra at det er til å grine av.

Men men...smaken er som baken, men når det gjelder FTLOG, så får jeg nesten dra en G.W. Bush: "Either you are with us, or you are against us"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe .. her kommer et vaifan og sier han ikke er helt enig ..

Det skal ikke stå på det at den ikke er bra . Den ER veldig bra , og Cerpin , hva gjør "The Mars Volta" no mindre kjedelig ? det var jo SINNSYKT kjedelig ...

Jeg mener IKKE at FTLOG er den beste sangen av vai , ikke topp 10 engang . Greia med at vai-fans elsker den over det meste kommer av at det er en av de sangene han ble kjent for , og at den sangen er veldig karakteristisk og representerer det som er yngligsskiva til veldig mange "Passion&Warfare" .

Sjekk sanger som Blood&Tears , Still my bleeding Heart , Here i Am , The Silence Within , Answers (g3 versjonen) , Brother , All About Eve , Die to Live , The Boy from Seattle , Alive in Ultraworld , Light of the Moon , Brandos Costumes ..... De er mye mer interessante ... syntes jeg...

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er litt dumt å si at den faktisk ER bra, for det er helt subjektivt, noe også jeg påpekte i min post. Personlig mener jeg at f.eks The Mars Volta har et mye mer spennende og variert lydbilde enn det Steve Vai har, selv om jeg bare har hørt 4 låter av han (det kan hende jeg har hørt de 4 dårligste, som selv hardbarkede Vai fans hater, men det tviler jeg sterkt på). Du har bare hørt èn TMV låt, utifra det jeg har fått med meg, så rett meg hvis du har hørt mer. Men det kan egentlig være det samme, liker du det ikke så er det ikke mye å gjøre med det :) Jeg sa JEG syntes det [FTLOG] var kjedelig, ikke at det var fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.