Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall Mode Four


_morten_

Anbefalte innlegg

Har hørt litt om den, Complex skryter som et forbanna av den, og litt diverse. Det jeg har hørt at mange mener om den, er at du ikke kan få alle fire kanalene til å lyde bra, enkelt og greit fordi de deler EQ-setting parvis, så du kan få en fet metal-lyd, og enten en fet clean eller crunch-lyd, det er vel så.

Powerampen derimot, her har vi 350 nokså ubrukelige watt, som jeg ikke ser poenget i. Så, kombinasjonen av pris, muligheten for 2 godt-lydende kanaler, og en haug av watt, ser jeg som litt, teit nesten. Jeg ville ha gått for et rack, eller kanskje lagt inn et par tusinger ekstra og tatt en cornford-amp eller noe lsikt (de er digge, og dyre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff..

Jeg prøvde ModeFouren , og , det skal være sagt , heller den enn ENGL Powerball , men den låter ikke bra asså .. Det er og blir en nu-metalamp , og en dårlig en sådan ..

350 watt er så idiotisk å lage :P Hva skal du med over 100 lissom?

Hehe ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "nye" Lyden:

Denne ampen er selvfølgelig lagt for å yte høye volumhøyder. Forsterkeren er faktisk veldig god til å øve med. De fleste store amper pleier å være dårlig på lågt volum. Det er denne metal lyden jeg har lett etter lenge. (Tok 1 år før jeg bestemte meg) å jeg angrer ikke et sek på at jeg kjøpte den. Clean Lyden er ekstrem. Den er bluesy, og låter nesten likt som en fender Reverb 65<!

Har testet ut ENGL, CORNFORD, MESA/BOOGIE, +++

Men jeg valgte modefouren fordi den passet meg best, og jeg alltid har hatt et stort øye på marshall. Den passer til allslags musikk.

Å som nilsefix sier, den er veldig bra til Nu-Metal :P hehe.. Men den låter best i Rockeband ;)

Det sto faktisk om Cornforden Og Modefouren, men jeg valgte Modefouren.. Cornford er DYRE; DYRE amper.

Inneholder:

MF350: 350 Watt, 2 hybrid pre-amper (totalt 2xECC83 rør), to modus for hver preamp, separate Scoop-knapper for hver amp, Presence og Resonance kontroll, Tone Matrix, Solo Level, Digital Reverb, Serie til parallell effekt-loop, emulert linje ut, 6-veis fotkontroller.

MF400A/B: 4 x 12" mono vinklet eller rett kabinett, 400 Watt, 8 ohm, custom Celestion Vintage G12K-100 høyttalere, Marshall-logo i metall, piping i metall. Kabinettet har ekstra volum for utvidet bassrespons og mykere, mer kontrollert mid-range.

TESTER:

http://marshallamps.com/images/products/mf...ur%20review.pdf

http://marshallamps.com/images/products/mf...r%20preview.pdf

http://marshallamps.com/images/products/mf...ur%20review.pdf

Bernt Ove Kaasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testa den Cornford-ampen på Imers med verdens nest beste Bridge-HB (500T) på en Goth Explorer, og det lød dritfett. Lydeksempler sier av og til ikke så veldig mye, ettersom et opptak ikke nødvendigvis trenger å være det som kom ut av ampen, men anyway, hvis du baserer argumentene dine etter lydeksempler, vil jeg råde deg til å teste den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Bare til dere som tror at Mode Four er bra... For det er den nemelig ikke... Den spiller høyt men du hører ikke hva du spiller..

Måtte bare legge til her at det sannsynligvis er fordi det enten:

1) ikke er nok mellomtone i den, eller at

2) DU ikke hadde på nok mellomtone da du testen den

sånn

stengt igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.