Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mark Knopfler & Emmylou Harris @ Oslo Spektrum 31.05.2006


Gjest Paal

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Skulle gjerne sett den konserten da jeg ble postitiv overasket over albumet deres! Mange fantastiske låter som b.la. This Is Us, If This Is Goodbye, Right Now og Love and Happiness.

For og si det slik, jeg likte i grunnen alle låtene, det er sjelden på et helt album. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. konserten var helt bra. først spilte de en del sanger fra albumet sitt. så spilte emmylou en av hennes sanger. emmylou gikk av scenen og mark knopfler ble igjen på scenen sammen med bandet. han spilte Romeo and Juliet og telegraph road. så kom 3emmulou tilbake og så spilte de noen flere sanger. så gikk de av scena. publikum klappet og hoiet i 5 minutter. så kom de tilbake oog gjorde tre ekstranuymmer. da gik deav scena igjen. og kom ganske raskt tilbake ,spilte en sang. gikk av. spilte en til. gikk av. så kmom emmylou mark og guy fletcher tilbake og gjorde en litt spesiell versjon og why worry. dett var dett.

på grunn av alle ekstranummerene rakk vi ikke toget hjem....

det eneste som var litt synd var at det nesten bare var emmylou som prata med publikum sånn litt lenge om gangen. mark sa bare en setning her og der. bortsett fra at han introduserte bandet da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg var på konserten og den var helt rå. Jeg og en kompis fra Mark Knopfler Fanklubb Norge filmet hele konserten og skal lage en dvd av den. Samtidig var det en fra Bergen som tok lydopptak og lyden ble superbra.

Fantastisk konsert.

Har noen godbiter om dere vil ha. kegness@svorka.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes konserten var dritkjip. Låt bra, men Mark virket uinspirert, og låtvalget kunne ikke vært drygere med tanke på alle de låtene han faktisk kunne ha spilt.

Når det er sagt, så hadde jeg ike hørt den nyeste skiva, samtidig som jeg ikke har særlig kjennskap til Harris. Derfor kan jeg vel ikke ansees som kompetent nok i denne sammenhengen.

Men for faen, hva skjedde med money for nothing og sultans of swing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære venner!! Det er her DERE og mange andre tar så skrekkelig feil. Dette var ikke en ren Mark Knopfler konsert/turne....Dette er en turne som går under navnet "An Evening Of Duets". Det var derfor han ikke spilte de gamle hitene. Jeg er møkklei av folk som uttaler seg negativt om akkurat dette når vedkommende ikke har nok kunnskap. Dette er en turne basert på den nye plata, altså duetter og den er i spedd noen sanger fra Knopflers soloplater og Emmylou Harris` soloplater.

Hadde dere godt på konserten for å høre Dire Straits sanger så tar dere grundig feil.

Virket Knopfler uinspirert?? Hvor feil går det an å ta...Ett tips; Speedway To Nazareth...Fy flate for en finnish på den sangen....

Prøv å sett dere inn i bakgrunnen for turneen før dere kommer med slike uttalelser. Dette gjelder ikke bare dere her inne men også såkalte musikkjournalister i diverse aviser/blad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nårhan spilte romeo and juliet hvorfor ikke noen andre. og det sto ikke fra solo albumene ders. det sto favortitter

og jeg tror at folk som dro dit skjønte det at det var ikke ren knopfler eller harris for den saks skyld

Endret av Strat fan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konsertarrangøren som skrev det. Typisk. Romeo And Juliet passet inn i setlista fordi det er en mer rolig sang. Sultans og Telegraph passet ikke inn fordi at de er lange blant annet. Det sa Knopfler selv. Du tror dette er en knopfler turne, men det er der du tar feil. Jeg har fulgt Knopfler siden 1994 og jeg har drevet Mark Knopfler Fanklubb Norge i to år så jeg vet hva jeg snakker om.

Har dessuten kontakt med både Guy Fletcher, Paul Crockford(Manager) og Richard Bennett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev jo at jeg ikke hadde peiling nok til å uttale meg objektivt, men at konserten for meg personlig var kjedelig, noe du faktisk ikke kan si noe på.

Og Mark var ganske dæff sammenlignet med hva han har vært tidligere. Derav kommentaren om uinspirert. Mente for all del ikke spillinga hans, beklager hvis det kunne misforstås. Han spilte som en gud som alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev jo at jeg ikke hadde peiling nok til å uttale meg objektivt, men at konserten for meg personlig var kjedelig, noe du faktisk ikke kan si noe på.

Og Mark var ganske dæff sammenlignet med hva han har vært tidligere. Derav kommentaren om uinspirert. Mente for all del ikke spillinga hans, beklager hvis det kunne misforstås. Han spilte som en gud som alltid.

Jonas er bare fornærmet fordi Knopfler ikke ville prate med ham :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.