Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hot Rod Deluxe eller Blues Junior.....?


Anbefalte innlegg

Så skal Karl ha seg amp....

Jeg har funnet to kvalifiserte amper;

Fender Hot Rod Deluxe og Fender Blues Junior, men er litt i tvil hvilken jeg skal kjøpe....

Jeg har en American Telecaster som ''main'' gitar.

Jeg spiller stort sett country og blues, samt 60 og 80-talls rock.

Er ute etter herlig clean lyd som kan brukes like bra på gutterommet som oppmikket på scene.

Hva tror dere vil passe meg best av de to?

Det er klart at det er jo to vidt forskjellige amper da... B)

Alle meninger, innlegg, tips osv. tas i mot med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de to kandidatene du har valgt der, så ville jeg gått for Hot Rod Delux, hvis du tenker at du både skal bruke den på gigs og øving. Blues Junior er litt vel liten. Ok for øving på gutterommet, men ikke for scenen. Men jeg ville nå heller sett litt på Twin Reverben eller en VOX AC30 TB med tanken på den stilarten du nevner. Hvis hovedvekten er country så ville jeg nok ha gått for Twin Reverb heller enn de ampene du har satt opp, siden at disse er mer i bluesgata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler Pro Junior.

Har hatt den selv og den spiller høyt for størrelsen. Opmikket blir det fett som feite!

Jeg har brukt den til Metal (!) og med en pedal funket dette veldig bra faktisk. :D

Den gir fin rør vreng, eller varm clean.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de to kandidatene du har valgt der, så ville jeg gått for Hot Rod Delux, hvis du tenker at du både skal bruke den på gigs og øving. Blues Junior er litt vel liten. Ok for øving på gutterommet, men ikke for scenen. Men jeg ville nå heller sett litt på Twin Reverben eller en VOX AC30 TB med tanken på den stilarten du nevner. Hvis hovedvekten er country så ville jeg nok ha gått for Twin Reverb heller enn de ampene du har satt opp, siden at disse er mer i bluesgata.

må bare si meg fryktelig uening i dette innlegget...

blues junior passer kjempe bra på gigs når du micer den opp, og det gjør man jo som regel! (iallefall jeg) gitarlæreren min har faktisk bytta ut en mark4 til fordel for junioren, ettersom den var mye mer praktisk i loggistikk og volum og lettere å stille osvosv...

og du sier du har lyst å bruke den på gutterommet, så må du vel igrunnen ikke tenke på en twinreverb, den spiller enormt høyt (og veldig reint samtidig) du skal spille noen enorme gigs skal du trenge å mice denne opp på et gig! jeg har en deville 212 som er litt for høyspilt for meg, spiller endel ute, og er alikvel litt høyspilt, ville nok godt for en blues deluxe hadde jeg skulle valgt nå...

så til slutt: begge er kjempe amper til en bra pris, deluxen funker også bra på lavt volum, men er litt tung å drasse på, men går fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.